پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایران اسلامی در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دو عالم ایران سراسر غرق عزا و ماتم شد.

به گزارش ایرنا، در ایام فاطمیه مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، سر در مغازه ها، میادین، معابر و منازل سراسر کشور سیاه پوش شده و مردم مومن ایران زمین با برگزاری آیین های مذهبی در این ایام به سوگ آن حضرت نشستند.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه و آیین عزاداری در مساجد کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گوشه ای دیگر از سوگواری مردم دوستدار اهل بیت کشور در عزاداری دخت نبی اکرم(ص) است.

سوگواران حضرت فاطمه زهرا (س) در استان های مختلف کشور از جمله مشهد مقدس، قم، شیراز و تهران در این ایام با برپایی مجالس نوحه خوانی، مرثیه سرایی و سینه زنی در سوگ آن حضرت گریستند.

عزاداران همچنین طی شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، تکیهها و حسینیهها در غم شهادت حضرت زهرا (س) اشک ماتم ریختند.

بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی از جمله نوحه سرایی، سینه زنی، سخنرانی و برگزاری دعای عهد با حضور مداحان و کارشناسان مذهبی در ایام فاطمیه در سراسر کشور برگزار شده است.

همچنین دومین شب مراسم سوگواری دخت گرامی پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، سه شنبه شب با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد و این مراسم معنوی تا جمعه 15 فروردین 1393 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.

برپایی نمایشگاه مذهبی، سوگواره یاس نبوی و سخنرانی و مداحی از جمله برنامه‌های اماکن مذهبی کشور در این ایام است.

همچنین به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) 14 تن حلیم نذری در شهرک های غرب و دو تن دیگر نیز در شهر صدرای شیراز پخته و پس از اقامه نماز صبح بین مردم توزیع شد.

حضرت فاطمه زهرا (س) بی تردید در میان بانوان عالم محبوب ترین چهره دینی، علمی و اخلاقی است که سخنان و فرمایشات ایشان اسوه و الگویی کامل برای تمامی زنان خواهان فضیلت و عفت است.

کد خبر 254512
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز