گروه حوادث: مرد جاعل که با فروش زمین ۲.۵ میلیارد تومان در اصفهان کلاهبرداری کرده بود شب چهارشنبه‌سوری در یکی از هتل‌های جزیره کیش دستگیر شد.

اواخر سال گذشته شخصی به پلیس آگاهی استان اصفهان رفت و خبر از کلاهبرداری 2.5 میلیاردی پسر جوانی داد. وی گفت: چند روز پیش با دیدن تبلیغاتی مبنی بر فروش زمینی در یکی از خیابان‌های اصلی شهر با فروشنده تماس گرفتم. بعد از توافق بر سر قیمت زمین با هم وارد معامله شدیم و در یکی از دفترخانه‌های تهران قرار گذاشتیم. او با نشان دادن اسناد زمین، آن را به نام من زد. وی ادامه داد: زمین 2.5میلیارد تومان ارزش داشت که مبلغ 850میلیون تومان در مرحله اول به او پرداخت کردم اما بعد از چند روز متوجه شدم که صاحب اصلی زمین شخص دیگری است و کسی که در دفتر خانه حاضر شده و از من پول گرفته بود کلاهبردار بوده است.

با این شکایت، تیمی از مأموران پلیس آگاهی اصفهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و دریافتند که متهم کلاهبردار قصد دارد یک ساختمان 3طبقه در اصفهان را با مدارک و اسناد جعلی بفروشد.جست و جوی پلیسی در این زمینه ادامه داشت تا اینکه مأموران مخفیگاه وی را در جزیره کیش به‌دست آوردند. کارآگاهان دریافتند که این شخص در یکی از هتل‌های این جزیره پنهان شده است به همین‌خاطر با نیابت قضایی راهی آنجا شدند و شب چهارشنبه سوری او را دستگیر کردند.

سرهنگ ستار خسروی، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: متهم که جوان 31ساله و تحصیل‌کرده‌ای است در بازجویی‌ها به کلاهبرداری میلیاردی و جعل اسناد و مدارک اعتراف کرد. وی برای انجام مراحل قانونی در اختیار قاضی پرونده قرار گرفت و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

کد خبر 254928
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز