همشهری آنلاین: رونمایی از تندیس شهید آوینی و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمنندان نقاش و گرافیست همزمان با آغاز هفته‌ هنر انقلاب در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

فیلمساز مستند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از حوزه هنری خراسان رضوی، به مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ «هنر انقلاب»‏ این مرکز اقدام به برگزاری چندین برنامه فرهنگی‌هنری کرده است.

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دهه اول انقلاب در رشته‌های نقاشی، عکس و پوستر از جمله این برنامه‌ها است که با آغاز هفته‌ هنر انقلاب در روز 20 فروردین‌ماه در حوزه هنری خراسان رضوی دایر خواهد شد.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از تندیس شهید آوینی رونمایی خواهد شد.

این تندیس توسط امیر‌مهدی وثوق ساخته شده است و توسط سعید خاتمی از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز مشهدی بازسازی شده است.

نمایشگاه تجسمی هفته‌ دفاع مقدس چهارشنبه 20 فروردین‌ماه، ساعت 16 در حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بلوار هاشمیه بین هاشمیه 20 و 22 برپا خواهد شد و همزمان با افتتاح این نمایشگاه از تندیس شهید آوینی نیز رونمایی می‌شود.

شهید سید‌مرتضی آوینی، کارگردان فیلم مستند، روزنامه‌نگار حوزه‌ فرهنگی است که مجموعه فیلم‌های مستند تلویزیونی وی درباره هشت سال دفاع مقدس با نام روایت فتح شناخته ‌شده ‌است.

سالروز شهادت شهید‌آوینی در تقویم رسمی کشور به روز «هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده و از تاریخ 20 تا 27 فروردین به‌عنوان هفته «هنر انقلاب» یاد می‌شود.

کد خبر 255113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز