گروه اقتصادی: دولت به وعده خود عمل کرد و نرخ تورم را به کمتر از آنچه قبلا وعده داده بود رساند تا بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم سال ۱۳۹۲حتی پایین‌تر از نرخ پیش‌بینی شده توسط دولت ابزار خوشبختی کند.

براساس اعلام این نهاد اقتصادی کشور، نرخ تورم در پایان سال 92به 34.7درصد و تورم نقطه به نقطه را 19.7درصد رسیده است. پیش از این رئیس‌جمهور و دولتمردان قول داده بودند که نرخ تورم در پایان سال 1392به 35درصد برسد. حالا بانک مرکزی و دولت مصمم هستند تا نرخ تورم را در پایان سال‌جاری به 25درصد برسانند، آن هم در شرایطی که دولت با اصلاح قیمت برخی حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در روزهای آینده، انتظار می‌رود آهنگ کاهش نرخ‌تورم کند‌تر از 5‌ماه اخیر شود. محاسبات رسمی بانک مرکزی نشان می‌دهد از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، یعنی در فاصله ماه‌های مهر تا اسفند سال گذشته، نرخ تورم 5.7 درصد کمتر شده است.

بانک مرکزی در گزارش رسمی خود از کاهش نرخ تورم تأکید می‌کند: جای بسی خوشبختی است که با اتخاذ و اجرای رویکرد‌ها، تصمیمات و سیاست‌های صحیح اقتصادی و تقید به رعایت انضباط پولی و مالی، بهبود شرایط و ثبات خارجی در پی اقدامات مهم در عرصه بین‌المللی و ثبات بخشی و ایجاد آرامش در بازار دارایی‌ها بالاخص بازار ارز، شاهد کاهش مطلوب نرخ تورم در سال ۱۳۹۲ و تحقق شایسته وعده دولت در زمینه کاهش تورم در سطحی پایین‌تر از هدف اعلام شده (۳۵ درصد در سال۱۳۹۲) می‌باشیم.

نوسان نرخ تورم از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان سال1392

 

 نوسان نرخ تورم از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان سال۱۳۹۲

کد خبر 255237
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز