جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی امروز شنبه وارد چهارمین روز می‌شود و سرپرستان خانواری که نخستین شماره سمت راست کارت‌ملی آنها ۳ است تا ساعت ۲۴ فرصت دارند تا ثبت‌نام کنند.

به گزارش همشهری، به غیراز روز اول که سایت رفاهی در برخی ساعات دچار اخلال شد، در روزهای دوم و سوم، روند ثبت‌نام عادی، آرام و بدون اخلال بود. به گفته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سایت رفاهی به‌گونه‌ای مهیا شده که امکان ورود 25هزار متقاضی در هر ثانیه به سایت وجود دارد.

تازه‌ترین خبر در مورد کم‌وکیف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها حاکی از ثابت بودن رقم یارانه نقدی و حمایت بیشتر دولت از اقشار نیازمند به‌صورت غیرنقدی دارد.  معاون اول رئیس‌جمهور گفت: مبلغ یارانه نقدی در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها همان 455هزار ریال به ازای هر نفر است. اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از ستاد هماهنگی پشتیبانی فنی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: برای گروه‌هایی که بیشتر نیازمند هستند و امنیت غذایی آنها جزو اولویت‌های کشور است، پیش‌بینی شده به‌صورت غیرنقدی کالاهایی اختصاص یابد تا مطمئن شویم که امنیت غذایی این افراد نیز مناسب است. به گزارش همشهری، پیش از این شایع شده بود که با انصراف اقشار پردرآمد از دریافت یارانه نقدی، زمینه افزایش یارانه نقدی اقشار نیازمند فراهم می‌شود.

وی همچنین گفت: علاوه بر این بخش مسکن از اصلی‌ترین بخش‌های کشور است و براساس اطلاعات دریافتی تصمیم‌های جدی برای فاقدین مسکن و مناطقی که مردم فاقد مسکن در آن زیاد هستند، اتخاذ خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین درخصوص تعیین سقف درآمدی برای حذف یارانه در مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبی دسترسی خواهیم یافت. جهانگیری به مردم اطمینان داد که نیازمندان به یارانه از دریافت آن حذف نخواهند شد. وی همچنین گفت: با استفاده از تجربیات گذشته قرار شد هدفمندی یارانه‌ها با شتاب نباشد و سه دهک بالای درآمدی را حذف نکنیم.

اما سؤالی که این روزها وجود دارد، تشکیل خانواده‌های جدید و امکان جدا شدن افراد از خانوارهای قبلی است که به گفته نرگس نجفی فعلا این امکان وجود ندارد و افرادی که به تازگی ازدواج کرده‌اند و قصد جداکردن یارانه‌خود از خانواده‌ها و تشکیل سرپرست جدید دارند باید پس از پایان یافتن این مرحله براساس ترتیباتی که سازمان هدفمندی اعلام می‌کند اقدام کنند.

وی به این دسته از افراد توصیه کرده درصورتی‌که متقاضی دریافت یارانه هستند در قالب خانوارهای قبلی خود اقدام به ثبت‌نام کنند.نرگس نجفی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر امکان ویرایش اشتباهات ثبت شده توسط خانوارها در سامانه وجود ندارد، تأکید کرد: مردم با دقت و حوصله فراوان فرم‌ها را پر کنند تا اشتباه سهوی یا عمدی در درج اطلاعات صورت نگیرد. وی با بیان اینکه برای سامانه رفاهی پیغام ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد به منزله‌ نهایی‌شدن نام‌نویسی است، تصریح کرد: حتی اگر پیامکی که قرار است بعد از تکمیل مراحل ثبت نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تأخیر به‌دست سرپرست برسد، همین که افراد در پایان ثبت‌نام با پیغام ثبت نام شما با موفقیت انجام شد مواجه شوند به منزله تکمیل فرایند ثبت‌نام آنهاست.

کد خبر 255506
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز