جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از مجموعه عکس‌های هنرمندان موسیقیدان که در دوره نخست با برنامه گلها همکاری می‌کردند، پنجم اردیبهشت درموزه موسیقی برپا می‌شود. این عکس‌ها به همت فروغ بهمن پور گردآوری شده‌اند.

aks

فروغ بهمن پور؛ پژوهشگر حوزه موسیقی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه به مناسبت 73 سالگی رادیو ایران برپا می‌شود و در این نمایشگاه مجموعه‌ای ازعکس‌های هنرمندان موسیقیدان که در دوره نخست با برنامه گلها همکاری می کردند به نمایش گذاشته می شود.

او افزود: دراین نمایشگاه 80 عکس از بزرگانی چون حسن کسایی، علی تجویدی، بیژن ترقی و داریوش رفیعی به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس ها درابعاد 70 در50 چاپ شده اند و این نمایشگاه تنها جنبه نمایشگاهی دارد و برای فروش عکس‌ها برنامه ای نداریم.

بهمن پور که مجموعه ارزشمندی از هنرمندان موسیقی دان را در اختیار دارد درباره چگونگی گردآوری این مجموعه گفت: بخش عمده عکس‌های هنرمندان را از خود هنرمندان گرفته‌ام و باقی عکس‌ها نیز به وسیله شاگردان و اعضای خانواده هنرمندان در اختیارمن گذاشته شده است.

بهمن پور تا کنون در قالب 17 نمایشگاه عکس‌های هنرمندان موسیقی دان را در ایران؛ انگلستان، فرانسه، سوئد به نمایش گذاشته است.

بهمن پورهمچنین کتابی ازهنرمندان موسیقی دان را آماده انتشار دارد؛ در این کتاب 120 تصویر از هنرمندان به همراه بیوگرافی منتشر خواهد شد.

بهمن پور یادآور شد: این نمایشگاه در حاشیه مراسم بزرگداشت 73 سالگی رادیو ایران برگزار خواهد شد و در این مراسم فیلم مستندی با حضور شاهرخ ناظری، رضا سجادی نخستین گوینده رادیو، امین الله رشیدی خواننده به نمایش گذاشته خواهد شد. در این فیلم تاریخچه موسیقی در رادیو بررسی خواهد شد. همچنین دراین مراسم تنی چند از موسیقی دان ها سخن خواهند گفت.

مراسم 73 سالگی رادیو ایران ساعت 17:30 روز جمعه پنجم اردیبهشت ماه در موزه موسیقی برگزار خواهد شد.

کد خبر 257137
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز