همشهری آنلاین: پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۹۳ با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، فرهنگسرای نیاوران عزم خود را جزم کرده تا در حوزه فرهنگ سالی پر نشاط و پر طراوت را توأم با برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری پیش روی شهروندان و نیز اهالی فرهنگ و اندیشه قرار دهد.

مجسمه سازی

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مدیر عامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در این راستا و در اولین اقدام می‌توان به بازگشایی این مجموعه در روزهای پنجشنبه و جمعه اشاره کرد.

چرا که بعد از سال ها تعطیلی روزهای آخر هفته فرهنگسرای نیاوران، در سال جاری با تغییر مبلمان شهری و کاشت گونه های مختلف گیاهان این مجموعه در روزهای یاد شده نیز میزبان مخاطبان خواهد بود و علاقه مندان علاوه بر بازدید از برنامه های فرهنگی هنری می‌توانند از فضای باز و منحصر به فرد فرهنگسرای نیاوران نیز بهره مند شوند.

آغاز سال جدید با فعالیت های فرهنگی و هنری چهره های نام آشنای این عرصه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

حضور کارگردانانی چون محمد یعقوبی با نمایش «خشکسالی و دروغ»، بهاره رهنما با «با من بستنی می‌خوری» و علی احمدی با «شب بخیر کیارستمی»، همچنین در حوزه بین الملل برگزاری مراسم روز بزرگداشت ارتش برزیل نشان گر گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در این مجموعه است.

از سویی در حوزه هنرهای تجسمی با برپایی نمایشگاه هایی از جمله فروش اشعار خوشنویسی شده "سهیل محمودی" توسط اساتیدی چون "اسرافیل شیرچی"، "محمدرضا میرفندرسکی"، "محمد حیدری"، "حسین غلامی" و "شهروز نوراللهی" و اساتید بنام دیگر و در ادامه فعالیت های فرهنگی برگزاری هفته فیلم لهستان و همچنین برگزاری کنسرتهای متعدد موسیقی، از اتفاقاتی است که در آینده ای نزدیک در مجموعه فرهنگسرای نیاوران صورت خواهد گرفت.

سیدعباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در ادامه سیاست های کاری فرهنگی و هنری و در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ، اظهار امیدواری کرد: با لطف حضرت حق و با توجه به برنامه های مختلف در این اقدام و حضور صاحب نامان عرصه های مختلف فرهنگی و هنری سالی پر بار و پر رونق برای این مجموعه تاریخی هنری کشورمان ایران رقم خواهد خورد.

کد خبر 257627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز