شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر ارشاد با برشمردن هزینه‌های مربوط به تولید کتاب گفت؛ کاهش قیمت کتاب خیلی ممکن نیست.

جنتی علی

مهر نوشت: علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشبه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای پیشنهادی برای کاهش قیمت کتاب در کشور توضیح داد: با توجه به قیمت تمام شده کاغذ، ملزومات چاپی و همچنین دستمزدهای دست‌اندرکاران عرصه چاپ و نشر، کاهش قیمت کتاب خیلی ممکن نیست. ما باید به کتابخانه‌های عمومی کمک کنیم و باید سعی شود هزینه تهیه کتاب برای دانشجویان و طلاب حوزه های علمیه، پژوهشگران و همه کسانی که نیازمند کتاب هستند، کاهش یابد تا آنها با سهولت بیشتری به کتاب‌هایی که منتشر می شود، دسترسی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خرید کتاب های فاخر و مرجع را از ناشران، از دیگر برنامه های حمایتی وزارت ارشاد از صنعت نشر عنوان کرد و افزود: باید با خرید این کتاب ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی کشور با آنها، دسترسی عموم مردم را به کتاب در جامعه تسهیل کنیم.

جنتی همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت معاف نشدن کتابفروشی‌ها از پرداخت مالیات خاطر نشان کرد: مقامات مسئول در وزارت اقتصاد و امور دارایی اعتقاد دارند که این آئین‌نامه شامل کتابفروشی‌ها نمی شود، چون آنها صنف هستند، نه موسسه فرهنگی و لذا مشمول قوانین مربوط به سایر اصناف می‌شوند، ما اگر بخواهیم در این وضعیت تغییری دهیم، باید قانون مربوطه را تغییر دهیم.

کد خبر 258225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز