همشهری آنلاین: در پی اعلام تصمیم محمدرضا عارف برای راه‌اندازی دانشگاهی وابسته به بنیاد امید ایرانیان، یکی از اعضای این بنیاد اعلام کرد که نام این دانشگاه غیرانتفاعی، «خوارزمی» است؛ این درحالیست که خوارزمی نامیست که در سال ۹۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، جایگزین عنوان دانشگاه «تربیت معلم تهران» شد.

حسین امینی، سرپرست بنیاد امید ایرانیان به تازگی از موافقت با درخواست محمدرضا عارف برای تاسیس یک دانشگاه خبر داده و با اشاره به مأموریت این بنیاد در زمینه آموزشی و پژوهشی، گفته است: دکتر عارف برای اجرایی شدن این وظیفه، درخواست تاسیس دانشگاه را داده‌ که خوشبختانه با این درخواست موافقت شده است اما چون بنیاد نمی‌خواهد به گروهی وابسته باشد، فراهم شدن زمینه‌های اقتصادی تاسیس دانشگاه به تاخیر افتاده است.

در پی اعلام تصمیم محمدرضا عارف برای راه‌اندازی یک دانشگاه غیرانتفاعی، سید حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان نیز بیان داشت که نام این دانشگاه «خوارزمی» است. رسولی به تسنیم گفت: مجوز این دانشگاه سال‌ها پیش اخذ شده و تاسیس آن بحث روز نیست. نام این دانشگاه غیرانتفاعی، خوارزمی است و دکتر عارف در صدد راه‌اندازی این دانشگاه است.

در حالی دانشگاه وابسته به بنیاد امید ایرانیان، تحت عنوان «خوارزمی» نام گرفته که در جلسه 706 شورای عالی انقلاب فرهنگی در 11 بهمن ماه 1390 تصویب شد که عنوان دانشگاه تربیت معلم تهران به نام «خوارزمی» تغییر پیدا کند. این درحالیست که تا کنون تشابه اسمی در میان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور عرف نبوده است.

سید حسین حسینی، مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین، در پاسخ به سوال کلی «امکان وجود تشابه اسمی دانشگاه‌ها» گفت: یکی از موضوعاتی که در شورای گسترش آموزش عالی برای تصویب عناوین دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تأکید قرار می‌گیرد، این است که نباید دانشگاه همنام با عنوان درخواستی وجود داشته باشد.

کد خبر 258228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز