سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

هشمهری آنلاین: ابررایانه واتسون IBM که به واسطه پیروزی‌اش بر هوش انسانی در یک رقابت تلویزیونی به شهرت جهانی دست‌پیدا کرد، اکنون به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا بتواند نقاط ضعف و قدرت بحث‌های انسانی را درک کند.

براساس گزارش پاپ‌ساینس، ابررایانه واتسون شرکت IBM که پیش از این نیز توانایی‌اش را در شکست دادن هوش انسان به‌رخ کشیده‌است، اکنون مبارزه‌ای جدید را در پیش دارد: باید در مجموعه‌ای مباحثات انسانی شرکت کرده و با دلیل درستی با نادرستی بحث دو طرف مباحثه را تعیین کند.

این ابررایانه پس‌از دریافت موضوع بحث، در میان میلیون‌ها موضوع ویکی‌پدیا جستجو خواهد کرد تا در نهایت بتواند نقاط ضعف و قوت موضوع مورد بحث را یافته و حسن‌ها و عیب‌های دو طرف موافق و مخالف مجادله را شمرد.

در یکی از نمونه‌ها، واتسون برای یافتن دیدگاه‌های مختلف درباره موضوع ممنوعیت فروش بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز در ویکی‌پدیا به جستجو پرداخت، پس از کمتر از یک دقیقه، ابررایانه چند نکته را اعلام می‌کند که با یکدیگر متناقضند: بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز منجر به بروز رفتارهای پرخاشگرانه می‌شوند و هیچ ارتباطی میان بازی‌های خشونت‌آمیز و خشونت حقیقی وجود ندارد.

این به آن دلیل است که مطالعات مختلف درباره اثر بازی‌های خشونت‌آمیز بر بروز رفتارهای پرخاشگرانه به نتیجه قطعی نرسیده‌اند، از این رو است که واتسون نیز نمی‌تواند به‌طور قطع درباره درستی نظر یکی از دو طرف بحث اظهارنظر کند.

کد خبر 258629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز