همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اندیشه های دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) مبتنی بر قرآن و عترت ، تجارب تاریخی صدر اسلام ، تاریخ منطقه و تاریخ ایران است.

سید یحی صفوی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی روز دوشنبه در دومین همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه‌ای افزود: اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی را همراه با عشق به جهاد و شهادت و همراه با آگاهی بخشی و الهام بخشی به ملت‌های جهان اسلام می‌شناسم.

وی با بیان اینکه اندیشه های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تاکید قدرت درون ساز ، وحدت ملی، مشارکت عمومی، آینده نگری و برآورد تهدیدات احتمالی فرارو و پیش رو می‌دانم، اضافه کرد: تلفیق قدرت نرم با قدرت سخت در مقابل جنگ نرم و جنگ سرد و پشتیبانی قدرت دفاعی با فعال سازی مولفه های قدرت دفاعی از دیگر اندیشه‌های دفاعی رهبر نظام اسلامی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: اندیشه‌های دفاعی امام خامنه ای مبنای تدوین دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و راهنمای ملل مسلمان برای رسیدن به استقلال و آزادی و نجات از استبداد داخلی و خارجی است.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: یکی از ثمرات اندیشه های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی عمق بخشی دفاع از انقلاب اسلامی و کشور فراتر از مرزهای جغرافیایی و ارتقای قدرت بازدارنده در مقابل تهاجمات احتمالی رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی افزود:شکست راهبردها و سیاست های غربی، عربی و رژیم صهیونیستی در تغییر و تحولات فعلی منطقه غرب آسیا و به طور خاص در منطقه سوریه، لبنان و عراق را باید در انعکاس اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دنبال کنیم.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: از نظر من تدابیر دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم ترین رکن اقتداربخش و ظرفیتی برای تامین امنیت ملی و منافع ملی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا یادآور شد: تدابیر حکیمانه و آینده نگر مقام معظم رهبری در مقیاس بین المللی می‌تواند بعنوان تدابیر دفاعی برای دفاع از بلاد و امت اسلامی مطرح شود.

وی قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ضامن ثبات، صلح و امنیت خلیج فارس و استقرار صلح و ثبات جهانی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بدنبال ایجاد صلح و ثبات در جهان هستند.

سرلشکر صفوی گفت: ما منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) هستیم تا ایشان با ظهور خود صلح را در سراسر جهان برپا کنند و ایران اسلامی قدرتمند و مستحکم که توان نظامی آن در جهت وحدت جهان اسلام و دفاع از بلاد اسلامی و کشورهای اسلامی است، این هدف را دنبال می‌کند.

وی قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی را متکی بر عظم و اراده ملت ایران و موقعیت ژئوپولتیکی برتر کشورمان و قابلیت ها و تجارت هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام عنون کرد و گفت: ملت ایران برای سرافرازی هزینه های بسیار زیادی را پرداخت کرده است که می توان به تقدیم 200 هزار شهید ، 300 هزار جانباز ، 40 هزار آزاده و میلیاردها تومان خسارت اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در اوایل دوران دفاع مقدس دو خط سیاسی در شورای عالی دفاع وجود داشت؛ که خط نخست می گفت باید برای مقابله با عراق با آمریکا کنار بیاییم تا آمریکا عراق را از کشور ما بیرون کند که این خط رییس جمهور وقت آن زمان بود.

سرلشکر صفوی یادآور شد:درآن زمان دیدگاه دومی نیز وجود داشت که آن خط حضرت امام خامنه ای نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع بود که می گفت ما با پشتیبانی مردم، عراق را از خاک کشورمان بیرون می‌کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد، تا برخی اسناد قابل انتشار شورای عالی دفاع در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله منتشر شود تا با آشنایی کامل، اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شکل بهتری به آیندگان منتقل شود.

دستیارو مشاورعالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به حمله عراق به کویت و حمله کشورهای غربی به عراق برای بیرون راندن این کشور از کویت گفت: رهبر معظم انقلاب در آن زمان هم اشغال کویت توسط عراق و هم حمله آمریکا به کویت را محکوم کردند که این موضع رهبری در جنگ دوم خلیج فارس بسیار خردمندانه بود.

سرلشکر صفوی با یادآوری وقوع دو جنگ افغانستان و عراق از سوی آمریکا گفت: تدابیر دفاعی رهبری باعث شد کشور ما در این دو جنگ امن بماند بوش پسر؛ در کتاب خاطرات خود نوشت که ما می خواستیم بعد از جنگ علیه افغانستان و عراق به ایران حمله کنیم.

سرلشکر صفوی گفت:درآن مقطع زمانی با تدابیر دفاعی مقام معظم رهبری کمر آمریکایی ها در این دو جنگ شکسته شد.

وی افزود: پیش از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیداری با اوباما داشت و مطالبی را راجع به ایران به وی منتقل کرد که در آن دیدار اوباما دست نتانیاهو را گرفت و به بیمارستانی برد که مجروحان جنگی و تلفات نظامی آمریکا در دو جنگ افغانستان و عراق در آنجا تحت درمان بودند در آن زمان رییس جمهوری آمریکا به نتانیاهو گفت ما دیگر با این تلفات در هیچ جنگی وارد نخواهیم شد.

دومین همایش «تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی)» به همت سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز دوشنبه و با حضور سرلشکر «سیدیحیی صفوی»، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار «محمد شیرازی» رییس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی در سالن باقرالعلوم (ع) دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد.

کد خبر 259287
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز