همشهری آنلاین: نیروی دریایی ارتش آمریکا در حال انجام تحقیقاتی در مورد اتهام کشتار غیر نظامیان توسط تفنگداران ارتش آمریکا در فلوجه است.

بی بی سی به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد: محور تحقیقات و بازجویی‌ها در نیروی دریایی آمریکا بر ادعاهایی مبنی بر این که اعضای یکی از واحد‌های نیروی دریایی این کشور تعداد زیادی از عراقی‌های‌ غیر مسلح رادر فلوجه کشته‌اند، استوار است.

 پیشتر و در نتیجه بازجویی‌های مقدماتی نظامیان یکی از واحد‌های نیروی دریایی متهم به قتل 24 شهروند عراقی در شهر حدیثه شده بودند.

اکنون نیز نیروی دریایی ارتش آمریکا سرگرم بررسی اتهامات کشتار غیر نظامیان توسط تفنگداران ارتش آمریکا در فلوجه است. اطالاعات درباره کشتار غیرنظامیان در فلوجه زمانی درز پیدا کرد که اظهارات یکی از اعضای سابق نیروی دریایی آمریکا با دستگاه دروغ سنج مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

ناتانیل هلمز از نویسندگان مسائل نظامی که با این عضو سابق نیروی دریایی آمریکا گفت‌وگو کرده بود، می‌گوید: آن دسته از افرادی که مظنون به مشارکت در شورش در فلوجه بوده‌اند، در حالی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده‌اند که که در یک خانه متروک زندانی بوده‌اند.

واحد تحقیقات نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرده است: این یافته‌ها به مقامات مسوول ارجاع خواهد شد و آنان درباره اقدامات بعدی تصمیم خواهند گرفت. بر همین اساس واحد جنایی ارتش آمریکا می‌تواند تایید کند که در حال انجام تحقیقاتی بر اتهامات معتبر علیه اقدامات اشتباه تفنگداران دریایی آمریکا در سال 2004 در فلوجه است.

شهر فلوجه در ماه‌های آوریل و نوامبر سال 2004 شاهد شدیدترین درگیری ارتش آمریکا با شبه نظامیان بوده است.

کد خبر 25937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز