سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوئیز فان خال که در حال حاضر هدایت تیم ملی هلند را بر عهده دارد، سرمربی تیم منچستر یونایتد شد. از رایان گیگز که سرمربی موقت این تیم بود به عنوان دستیار فان خال نام برده شده است.

L.Van Gaal

لوئیز فان خال ۶۲ ساله با امضای قراردادی سه ساله جانشین دیوید مویس، سرمربی پیشین منچستر یونایتد شد.

این سرمربی هلندی که با تیم‌های آژاکس، بارسلونا، بایرن مونیخ و آلکمار قهرمان هلند، اسپانیا، آلمان و اروپا شده است، رسما سرمربیگری منچستر یونایتد را پس از پایان جام جهانی بر عهده خواهد گرفت.

او درباره سمت جدید خود گفت: "این باشگاه بسیار بلند پرواز است. من هم بسیار بلند پروازم. پس مطمئنم ما در کنار هم تاریخ را رقم خواهیم زد."

وی اضافه کرد: "من همیشه آرزو داشتم که در لیگ برتر کار کنم. کار کردن برای منچستر یونایتد، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان باعث افتخار من است."

اد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستر یونایتد مطمئن است که بهترین گزینه را انتخاب کرده است.

آقای وودوارد گفت: "سابقه فان خال در لیگ‌ها و جام‌های مختلف اروپا، او را بهترین انتخاب برای جانشینی مویس می‌کند."

دوید مویز تقریبا یک ماه پیش (سه‌شنبه 2 اردیبهشت) پس از ده ماه به دلیل عملکرد ضعیف از سرمربی‌گری منچستریونایتد برکنار شد.


وودوارد در ادامه گفت: "ما با به خدمت گرفتن فان خال یکی از بهترین سرمربیان دنیای فوتبال را استخدام کرده‌ایم."

آن طور که به نظر می‌رسد فان خال وقت را تلف نکرده و اهدافش را از حالا به مسئولین باشگاه منتقل کرده است.

آوی گلیزر، یکی از روسای منچستر یونایتد گفت: "او در مورد پیشرفت منچستر یونایتد تاکنون چند پیشنهاد عالی به ما ارائه داده است."

به گزارش بی بی سی، رایان گیگز، ۴۰ ساله که در ۴ بازی آخر فصل منچستر یونایتد به طور موقت سرمربی این تیم بود، هفته پیش به هلند رفت تا با فان خال در مورد آینده‌اش صحبت کند. انتصاب او به عنوان دستیار، پایان دوران درخشان بازیگری او را رقم می‌زند.

رایان گیگز در سال ۱۹۸۷ به تیم جوانان منچستر یونایتد پیوست و در سال ۱۹۹۰ همکاری‌اش را با پیوستن به تیم اصلی باشگاه تا به حال ادامه داده است.

در این ۲۴ سال، گیگز در تمام فصل‌ها به جر فصل جاری برای منچستر یونایتد گل زده است و از مجموع ۱۶۸ گلی که برای این تیم به ثمر رسانده، ۱۱۴ گل مربوط به بازی‌های لیگ برتر انگلستان بوده است.

گیگز درباره سمت جدید خود گفت: "من از این که می‌توانم به عنوان دستیار سرمربی خدمت کنم بسیار هیجان زده‌ام."

او در ادامه گفت: "فان خال یکی از بهترین مربی‌‎ها در سطح جهان است و من می‌دانم که می‌توانم درباره مربیگری خیلی چیزها از او یاد بگیرم. "

گیگز در پایان گفت: "منچستر یونایتد بخش بزرگی از زندگی من است و از این که می‌توانم در چنین سمت مهمی به رابطه‌ام با این باشگاه ادامه دهم واقعا خوشحالم."

منچستریونایتد این فصل را در رده هفتم به پایان برد و برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته موفق نشده به هیچیک از رقابت‌های اروپایی راه یابد.

کارنامه فان خال

آژاکس (۱۹۹۳-۹۴, ۱۹۹۴-۹۵, ۱۹۹۵-۹۶)

بارسلونا (۱۹۹۷-۹۸، ۱۹۹۸-۹۹)

آ زد آلکمار (۲۰۰۸-۰۹)

بایرن مونیخ (۲۰۰۹-۱۰)

لیگ قهرمانان اروپا: آژاکس (۱۹۹۴-۹۵)

جام یوفا: آژاکس (۱۹۹۱-۹۲)

 

کد خبر 260017
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز