سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

از امروز تمامی سرپرستان خانوار متقاضی دریافت یارانه نقدی می‌توانند نسبت به ثبت تغییرات اطلاعات اقتصادی خانوارهای خود اقدام کنند.

اما سؤالی که هنوز پاسخ مشخص و رسمی به آن داده نشده این است که آیا انصرافی‌ها از دریافت یارانه نقدی فرصت ثبت‌نام مجدد را دارند؟ سؤالی که پاسخ آن فعلاً منفی است. سازمان هدفمندی‌ یارانه‌ها ابتدای هفته جاری اعلام کرد: تنها هموطنانی که در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ثبت نام کرده و به‌دلیل یکی از وقایع چهارگانه تولد، فوت، ازدواج و طلاق متقاضی دریافت این تغییرات در سامانه رفاهی بوده، می‌توانند از روزچهارشنبه 31اردیبهشت‌ماه (امروز) با در دست داشتن اسناد و مدارک معتبر با مراجعه به دفاتر پلیس +10نسبت به ثبت تغییرات اقدام کنند.

همچنین آن دسته از هموطنانی که به دلایل مختلف ازجمله (محجوریت، فقدان سرپرست، عدم‌صلاحیت سرپرست خانوار و...) متقاضی تغییر سرپرست خانوار خود هستند نیز می‌توانند پس ازمراجعه به فرمانداری محل سکونت خود و طی مراحل قانونی نسبت به تغییر سرپرست خانوار در دفاتر پلیس +10اقدام کنند.

در روزهای اخیر برخی از خانوارهایی که در نام‌نویسی دوباره از دریافت یارانه نقدی انصراف داده‌اند، در تماس با گروه اقتصادی همشهری خواستار این شدند که در فرصت تعیین شده از سوی دولت برای ثبت تغییرات، این امکان ایجاد شود که بتوانند نسبت به ثبت‌نام برای پیوستن به بیش از 70میلیون یارانه نقدی بگیر بپیوندند. هنوز هیچ مقام دولتی درباره احتمال ثبت‌نام دوباره برخی انصراف‌دهندگان پشیمان واکنشی نشان نداده است.

کد خبر 260105
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز