مهلت بررسی پرونده تخلف سازمان تأمین اجتماعی تمام‌شده و دادگاه باید رایش را صادر کند. ۳‌ماه پیش مجلس شورای اسلامی مدارک مربوط به تخلفاتی که در سال‌های ۹۰تا ۹۲در سازمان تأمین اجتماعی رخ داده بود را به قوه‌ قضاییه فرستاده بود و اکنون با پایان رسیدن مهلت سه‌ماهه قوه‌ قضاییه باید نظرش را در این‌باره اعلام کند.

سازمان تامین اجتماعی


عباس قائید رحمت، عضوهیأت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، دراین‌باره می‌گوید: از قوه قضاییه درخواست می‌کنیم هرچه سریع‌تر نتایج بررسی‌های خود را در مورد تخلفات این سازمان اعلام کند.

او که یکی از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی است به خبرگزاری مهر توضیح داده: قوه‌قضاییه براساس قانون باید ظرف مدت 3‌ماه خارج از نوبت موضوع تخلفات سازمان تأمین اجتماعی را بررسی و نتایج را اعلام می‌کرد اما متأسفانه این مهلت تمام‌شده و براساس آخرین اخبار به‌دست آمده قوه قضاییه بررسی‌های خود را انجام نداده و مسئولان عنوان کردند که به وقت بیشتری نیاز دارند.

از مسئولان قوه قضاییه سؤال خواهیم کرد که کار به کجا رسیده و قطعا به‌عنوان هیأت تحقیق و تفحص این موضوع را دنبال می‌کنیم تا در زمان قانونی آن، رأی نهایی اعلام شود.

نماینده مردم دورود و ازنا با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی برای دومین بار انجام‌شده می‌گوید: متأسفانه در دوره قبل نتیجه تحقیق و تفحص مشخص نشد و بنا به دلایل نامعلوم عملیات تحقیق و تفحص متوقف شد اما در این دوره مجلس توسط هیأتی که تعیین شده‌اند پرونده به‌طور کامل بررسی و نتیجه آن نیز به قوه قضاییه اعلام شد؛ به‌طوریکه هم پرونده‌های فعلی و هم پرونده و سوابق گذشته سازمان تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و این نخستین باری است که در سازمان گزارش‌ها تا قوه قضاییه منعکس شده و عملیات تحقیق با عمق و دقت لازم انجام شده است.

دومین تحقیق و تفحص

دومین تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی در اردیبهشت پارسال از سوی نمایندگان مجلس تصویب شد و در آبان‌ماه به پایان رسید و گزارش آن روز 13آذر در صحن علنی مجلس قرائت شد. پس از آن اعلام شد که پرونده برای بررسی دقیق در اختیار قوه قضاییه گذاشته شده تا بر حسب اهمیت موضوع آن را خارج از نوبت و در یک مهلت 3 ماهه برسی و اعلام نظر کند.

 

کد خبر 261022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز