سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مرکز پشتیبانی عملیات پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی با تاکید بر این که عضویت در شرکت هرمی جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، از دستگیری 75 نفر از اعضا اصلی شرکت هرمی سویس کش(swiss – cash) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، مرکز پشتیبانی عملیات پلیس امنیت و اطلاعات عمومی ناجا اعلام کرد: در اجرای دستور سرپرست ناحیه 24 دادسرای انقلاب اسلامی مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی بنام سویس کش (swiss – cash) که جدیداً وارد کشور شده و اقدام به عضو گیری در سطح وسیع و گسترده در سراسر کشور می نماید، ماموران این مرکز در یک اقدام پلیسی و تخصصی اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

یک مقام انتظامی آگاه در این رابطه نحوه فعالیت این شرکت هرمی (سویس کش) گفت: این شرکت به ازای پرداخت هزار دلار (یک میلیون تومان )، ماهانه 250 دلار یا به عبارتی 25 درصد سود به اعضا پرداخت می کرد و علاوه بر آن ساعت های تبلیغاتی از جنس طلا هدایای این شرکت محسوب می شد.

مرکز پشتیبانی عملیات پلیس امنیت اعلام کرد: با بررسی انجام شده و تحقیقات بعمل آمده 5 دفتر فعال این شرکت که عموماً در شمال شهر تهران بود شناسایی و با هماهنگی قضایی و پلیس در یک اقدام هماهنگ عملیاتی توانست سرشاخه های وسیع این شرکت را دستگیر کنند.

این گزارش می افزاید: ماموران علاوه بر این، 75 نفر از اعضای شرکت که در حال عضوگیری برای شرکت بودند را دستگیر کردند و دفاتر این شرکت ها را پلمپ کنند.

براساس این گزارش،  از دستگیر شدگان که به جزء یک نفر همگی مرد بودند، 14 دستگاه کامپیوتر، 5 دستگاه لب تاپ 82 دستگاه موبایل ، مقادیر زیادی جزوه سررسید و هدایای تبلیغاتی خارجی و از دفاتر این شرکت چندین میلیون تومان وجه نقد کشف و ضبط گردید.

مرکز پشتیبانی عملیات پلیس امنیت در ادامه با اشاره به پلمپ دفاتر موجود برحسب دستورقضایی گفت: حسابهای بانکی این افراد سریعاً از طریق بانک مرکزی شناسایی شدند.

متهمان در تحقیقات انجام شده به بزه انتسابی (عضویت در شرکت هرمی کویس کش) اعتراف و در همین رابطه چندین نفر از سرشاخه های اصلی این شرکت را در ایران خارج از کشور را معرفی کردند که تلاش جهت دستگیری آنها ادامه دارد.

برخی از افراد در شهرهای اهواز، مشهد ، شیراز ، اصفهان ،تبریز، ارومیه برای این شرکت عضوگیری می کنند.

مرکز پشتیبانی عملیات پلیس امنیت همچنین با هشدار به شهروندان مبنی بر اینکه این شرکت ها کلاهبردار هستند، اعلام کرد: این شرکت ها با انواع و اقسام اسامی به فعالیت خود در سراسر کشور ادامه می دهند لذا افراد فریب این شرکت ها را نخورند و از عضویت در این شرکت برحذر باشند چرا که عضویت در هر نوع عضویت در شرکت هرمی جرم محسوب شده  و پیگرد قانونی دارد.

کد خبر 26129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز