سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

مینا شهنی: بیمه‌شدگان بیمه تکمیلی شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ به‌زودی می‌توانند بدون نیاز به معرفی‌نامه به بیمارستان‌های طرف قرارداد این بیمه مراجعه کنند.

دفترچه بیمه

افشين مقصودي، مديرعامل اين شركت در اين‌باره مي‌گويد: براي راحت‌تر كردن كارهاي درماني بيمه‌شدگان قصد داريم تا شرايطي فراهم كنيم كه گرفتن معرفي‌نامه حذف شود و بيمه‌شدگان با در دست داشتن دفترچه‌هاي درماني‌شان به بيمارستان‌هاي طرف قرارداد مراجعه كنند و مراحل درمانشان را طي كنند. در حال حاضر بيمه‌شدگان مي‌بايست ابتدا به يكي از شعب شركت بيمه آتيه سازان حافظ و يا كانون‌هاي بازنشستگي مراجعه كنند و يك معرفي‌نامه براي بيمارستان مورد نظرشان بگيرند و سپس به بيمارستان مراجعه كنند. اما به گفته‌ مقصودي مرحله‌ معرفي‌نامه حذف مي‌شود تا بيمه‌شدگان به دردسر نيفتند. قرار است در مرحله‌ نخست دفترچه‌هاي كاركنان وزارت آموزش و پرورش نشان‌دار شود ودر مرحله بعد بازنشستگان صندوق بازنشستگي كشوري دفترچه‌هاي درماني نشان‌دار دريافت مي‌كنند و در گام‌ نهايي ديگر بيمه‌شدگان نيز از اين نوع دفترچه استفاده خواهند كرد.

بيمه عمر بازنشستگان تأمين اجتماعي

بازنشستگان تأمين اجتماعي كه در حال حاضر تحت پوشش بيمه تكميلي شركت آتيه سازان حافظ هستند درخواست كرده‌اند تا تحت پوشش بيمه‌ عمر قرار گيرند اما با گذشت 6‌ماه از زمان بسته شدن قرارداد با اين شركت هنوز بيمه‌ عمر اين بازنشستگان به سرانجام نرسيده است. مديرعامل آتيه‌سازان حافظ ديروز در نشست خبري خود درباره‌ اين بيمه گفت: بيمه عمر بازنشستگان تأمين اجتماعي حداكثر تا 20روز ديگر به آنها ارائه خواهد شد. تا پيش از اين مشكلاتي در اين مورد وجود داشت؛ نخستين مسئله اين بود كه ما تا پايان فروردين به بازنشستگان تأمين اجتماعي فرصت حذف داده‌ايم يعني افرادي كه مايل به انصراف بودند بيشتر از 3‌ماه فرصت داشتند كه اين كار را انجام بدهند به همين دليل هم فهرست نهايي بيمه‌شدگان با تأخير آماده شده است. دليل ديگر هم اين بود كه درخواست بيمه‌ عمر اين گروه از بيمه‌شدگان يكي دوماه پس از بستن قرارداد بيمه درماني‌شان به ما اعلام شد و اين موضوع باعث شد تا در اجراي كار تأخيري ايجاد شود. ضمن اينكه بيمه آتيه‌سازان حافظ فقط در بخش درمان فعال است و مي‌بايست شركت بيمه‌اي ديگري را براي بيمه عمر انتخاب مي‌كرد اما در حال حاضر تمام مراحل طي شده و بيمه عمر بازنشستگان برقرار خواهد شد و 2ميليون و 600 هزار نفر تحت پوشش اين بيمه قرار خواهد گرفت.

جنجال مجوز شركت بيمه

مجوز قانوني فعاليت شركت بيمه آتيه‌سازان حافظ در هفته‌هاي گذشته موضوع بحث‌هاي خبري بود. از يك سو سازمان بيمه مركزي اعلام كرده بود كه اين شركت مجوز ندارد و فعاليتش قانوني نيست و از سوي ديگر آتيه‌سازان توضيح مي‌داد كه براي فعاليتش نيازمند مجوز از بيمه‌ مركزي نيست. اگر‌چه اين بحث‌‌ها در سال‌هاي قبل هم بارها و بارها تكرار شده اما به هر حال فعاليت اين بيمه ادامه پيدا كرده‌است. بالاخره از مديرعامل آتيه‌سازان خواسته شد تا اين مسئله را شفاف كند. مقصودي مي‌گويد اين شركت براي فعاليت نيازمند مجوز سازمان بيمه مركزي نيست چرا كه قانون‌هاي فرادستي براي كارش مجوز داده‌اند و سازمان بيمه سلامت فعاليت آتيه‌سازان را تأييد كرده، علاوه بر اين معاونت حقوقي رياست‌جمهوري و ديوان عدالت اداري هم فعاليت اين شركت بيمه‌اي را قانوني دانسته. آمارها نشان مي‌دهد كه در حال حاضر 13ميليون نفر تحت پوشش بيمه تكميلي هستند كه از اين تعداد بيش از 7و نيم ميليون نفر تحت پوشش بيمه آتيه‌سازان حافظ هستند.

 

کد خبر 261424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha