همشهری آنلاین: وزیران دفاع عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو برای بررسی واکنش به توانایی‌های نظامی روسیه و تمایل برای استفاده از آن، نشست دو روزه خود را در بروکسل آغاز کردند.

ناتو

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل، یکی از اهداف این نشست که از سه شنبه 13 خرداد آغاز شد آماده سازی دستور جلسات برای نشست سران ناتو در ˈنیوپورتˈ، ˈویلزˈ چهارم و پنجم سپتامبر سال جاری میلادی (13/14 شهریور) است.

آندراس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در آستانه آغاز نشست، گفت: باید ناتو را سریع‌تر، منعطف‌تر و متناسب‌تر سازیم.

مقامات ناتو می‌گویند وزیران دفاع، واکنش های درازمدت این سازمان از جمله طرح‌هایی باهدف افزایش میزان آمادگی، ارتقای برنامه‌ها، رزمایش‌ها و احتمال استقرار نیروهای بیشتر را بررسی خواهند کرد.

این مقامات در نشست‌های توجیهی پیش از نشست اصلی گفتند همه گزینه‌ها از جمله انتقال تجهیزات نظامی به کشورهای عضو ناتو در نزدیکی روسیه و نیز اعزام سربازان بیشتر ناتو برای شرکت در رزمایش‌ها ممکن است.

آنان گفتند تصمیم قطعی درمورد همه این گزینه‌ها باید در نشست سپتامبر گرفته شود.

وزیران دفاع برای آماده سازی نشست وزیران دفاع باید درمورد بودجه دفاعی و آینده نیروها ی تحت امر ناتو در افغانستان بعد از دسامبر تصمیم بگیرند.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

کد خبر 261486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha