شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

درحالی‌که دولت جدید فلسطین با حضور فتح و حماس تشکیل شده و رژیم صهیونیستی هم از خشم تشکیل این دولت، به شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد، مردم ۴۲کشور جهان با برپایی تظاهرات در بیش از ۸۰شهر، همبستگی خود را با ملت فلسطین اعلام می‌کنند.

فلسطین

به گزارش شبكه خبري الجزيره، اين راهپيمايي‌ها را گروه‌هاي غيردولتي و فعالان مردمي حمايت از فلسطين ترتيب داده‌اند. يكي از سازمان‌دهندگان اين تظاهرات جهاني به الجزيره گفته‌است، اين تجمعات مردمي از روز جمعه آغاز شده و تا امروز(يكشنبه) ادامه مي‌يابد. اين تجمعات مردمي در حمايت از ملت فلسطين در نقاط مختلف جهان از خاورميانه تا آمريكاي لاتين و از اروپا تا آمريكا برگزار مي‌شود. اين تظاهرات از روز جمعه در اردن آغاز شد.

كشورهاي الجزاير، مراكش، تونس و ليبي شاهد برگزاري اين تجمعات بودند و امروز در آمريكاي لاتين، آمريكا و چند كشور اروپايي اين تظاهرات ادامه مي‌يابد. اين تظاهرات درواقع همزمان با چهل و هفتمين سالگرد اشغال بخش شرقي بيت‌المقدس برگزار مي‌شود و شعار آن علاوه بر همبستگي با ملت فلسطين، جلوگيري از يهودي‌سازي قدس هم هست.

ابراز نگراني سازمان ملل از وضعيت 1500اسير فلسطيني

بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل از وضعيت وخيم صدها اسير فلسطيني كه از 2‌ماه قبل دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ابراز نگراني كرد. او از تل‌آويو خواست به اعتراض اين زندانيان رسيدگي كند يا وضعيت آنها را از نظر حقوقي روشن نمايد يا آزادشان كند. اين اعتصاب غذا از 2‌ماه قبل و با اعتصاب 120اسير فلسطيني آغاز شد.

اعتراض آنها به بلاتكليفي‌شان در زندان و ادامه حبس بدون محاكمه يا اساسا وارد شدن اتهام بود. رفته‌رفته بر شمار اسراي اعتصاب‌كننده اضافه شده و اكنون براساس آخرين گزارش، شمار اسراي فلسطيني اعتصاب‌كننده به 1500نفر رسيده‌است. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه بيش از 5هزار اسير فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي به‌سرمي‌برند.

بسياري از اين اسرا ماه‌ها و حتي سال‌هاست كه در بلاتكليفي و بدون اينكه اتهامشان مشخص باشد و پرونده‌اي قضايي و حقوقي برايشان تشكيل شده‌باشد، در حبس به‌سرمي‌برند. همزمان با اعتصاب غذاي اين اسرا، خانواده‌هاي آنها هر روز در كرانه باختري تجمع مي‌كنند. دولت رژيم صهيونيستي اخيرا خواستار مجوز قانوني از دادگاه و پارلمان براي خوراندن اجباري غذا به اين اسراي اعتصاب‌كننده شده‌است.

کد خبر 261803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha