دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: «لبه فردا»، جدیدترین فیلم «تام کروز» در اولین هفته اکران جهانی با نمایشی قدرتمند در صدر گیشه سینماهای جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، فروش 82 میلیون دلاری فیلم «لبه فردا» با بازی «تام کروز» و قرار گرفتن این فیلم در صدر پرفروش‌ترین‌های این هفته سینمای جهان بار دیگر ثابت کرد که ستاره‌های هالیوودی همچنان نقشی تعیین‌کننده در بقای سینمای تجاری دارند.

فیلم «لبه فردا» که در آن «تام کروز» در کنار‌ «امیلی بلانت» ایفای نقش می‌کند، علی‌رغم فروش 82 میلیون دلاری در سینماهای کشورهای مختلف جهان فروش ناامید کننده 29 میلیون دلاری را در آمریکای شمالی به دست آورد تا در اولین هفته نمایش به مجموع فروش جهانی 111 میلیون دلار برسد.

این فیلم به کارگردانی «دو لایمن» با فروش 25 میلیون دلاری در بیش از 6700 سالن سینمای چین رکورد فروش فیلم‌های «تام کروز» را در این کشور را شکست و 57 درصد سهم سینمای چین را در این هفته به خود اختصاص داد.

همچنین این فیلم اکشن هیجانی موفق شد این هفته 16.6 میلیون دلار در 800 سالن سینمای کره‌جنوبی و همچنین 8.6 میلیون دلار در بیش از 1645 سالن سینمای کشور روسیه بفروشد.

از دیگر بازارهای پرفروش فیلم «لبه فردا» می‌توان به فرانسه (3.2 میلیون دلار)، مکزیک(3.1)، استرالیا(2.8) و انگلیس با 2.2 میلیون دلار اشاره کرد.

فیلم «گودزیلا» نیز با اضافه کردن 5.4 میلیون دلار از محل سینماهای 63 کشور جهان توانست مجموع فروش خارجی خود را به رقمی بالغ بر 208 میلیون دلار برساند‌، ضمن اینکه این فیلم به ترتیب از 13 ژوئن و 25 جولای اکران خود را در سینماهای چین‌، ژاپن آغاز می‌کند.

فیلم «شیطان صفت» با بازی «آنجلینا جولی» نیز که هفته پیش پرفروش‌ترین فیلم سینماهای جهان بود این هفته نیز نمایش درخشانی از خود برجای گذاشت و با فروش 59.7 میلیون دلاری خود مجموعه گیشه خارجی خود را به 208 میلیون دلار و فروش جهانی خود را به بیش از 335 میلیون دلار ارتقاء داد.

فیلم جدید کمپانی فاکس «مردان ایکس: روزهای آینده گذشته» نیز در این هفته به فروش بالغ بر 42 میلیون دلار از محل 74 کشور جهان دست یافت و به میزان فروش خود را در گیشه بین‌المللی و جهانی به ترتیب به 422 و 611 میلیون دلار رساند.

این فیلم ماجراجویانه و علمی و تخیلی تاکنون به فروش بالغ بر 100 میلیون دلار در سینماهای چین دست یافته است تا پس از «آواتار» و «تایتانیک» پرفروش‌ترین فیلم کمپانی فاکس در این کشور در تمام ادوار باشد.

فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» نیز میزان فروش جهانی خود را از مرز نیم میلیارد دلار عبور داد.

کد خبر 262034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha