مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

شکل‌گیری پایتخت فرهنگی جهان اسلام در اراضی عباس‌آباد

قالیباف

محمدباقر قاليباف به همراه معاونان و مديران شهري روز گذشته به قطب فرهنگي و گردشگري پايتخت رفت تا در جريان آخرين مراحل توسعه و فعاليت اين مجموعه قرار گيرد. وي در اين بازديد با بيان اينكه نقشه سبك زندگي اين مجموعه بايد مشخص شود، تأكيد كرد: منطقه عباس‌آباد خود يك شهرداري و يك مجموعه فرهنگي يكپارچه است كه داراي شاخصه‌هاي منحصر به فرد علمي، مذهبي، فرهنگي و فضاي سبز است.

منطقه وي‍ژه عباس‌آباد شامل تپه‌هايي با مساحت بيش از500هكتار است كه از مصلاي تهران آغاز شده و بسياري از حوزه‌هاي فرهنگي، علمي و مذهبي را در خود جا داده است. قاليباف در اين مورد گفت: تكميل پروژه‌هاي شاخص اين مجموعه نظير پل طبيعت، باغ كتاب، باغ هنر، آسمان نما و... در اولويت شهرداري تهران است كه با بهره‌برداري از آنها پايتخت فرهنگي جهان اسلام در دل شهر تهران شكل خواهد گرفت.

شهردار تهران افزود: از تمامي انديشمندان و كارشناساني كه در اين زمينه صاحب‌نظر هستند تقاضاي كمك مي‌كنيم كه بتوانند با مشورت و نظرات خود ما را هدايت كنند تا اين مجموعه در شهر تهران ماندگار باشد. وي تصريح كرد: ان‌شاءالله بتوانيم به‌عنوان يك مركزي كه در سبك زندگي در عرصه‌هاي مختلف تأثيرگذار است، از آن بهره‌برداري كنيم.

قاليباف درباره پانوراماي باغ موزه دفاع‌مقدس نيز گفت: طرح اوليه اين پانوراما درخصوص فتح خرمشهر طراحي شده است كه به هنري‌ترين و زيباترين شكل ممكن آماده بهره‌برداري مي‌شود.شهردار تهران با بيان اينكه پانوراماي دفاع‌مقدس از نظر فني اين قابليت را دارد كه صحنه‌هاي ديگري از تاريخ دفاع‌مقدس را نيز به نمايش بگذارد، تأكيد كرد: در حال حاضر ساخت مرحله محتوايي و فني اين مجموعه رو به پايان است و ان‌شاءالله تا پايان سال‌جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

جايي براي ارتقاي حيات مدني

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد نيز با اشاره به بازديد شهردار تهران از منطقه عباس‌آباد، به روند تكميل پروژه‌هاي عمراني در اين منطقه اشاره كرد و به همشهري گفت: در يك سال آينده و طي برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و ميان‌مدت پروژه‌هاي متعددي نظير پل طبيعت، آسمان نما، درياچه باغ هنر و فضاهاي متعدد فرهنگي به بهره‌برداري خواهد رسيد كه اين منطقه را به يك بستر فراملي- فرهنگي تبديل خواهد كرد.

اردشير نوريان با اشاره به اهميت منطقه ويژه عباس‌آباد در حوزه زيست‌محيطي شهر تهران اظهار داشت: تا پايان سال‌جاري يك تحول جدي را در توسعه فضاي سبز، كاشت درخت و احياي گونه‌هاي زيستي بومي پايتخت در اين منطقه به‌عنوان يك پهنه سبز در دل شهر تهران شاهد خواهيم بود.

وي به فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين منطقه اشاره كرد و گفت: تلاش داريم با برگزاري جشن‌هاي شبانه در ايام‌ماه مبارك رمضان و ديگر مناسبت‌ها فضايي معنوي و فرهنگي ايجاد كنيم. وي همچنين اظهار داشت: تلاش داريم تا با تكيه بر اين فعاليت‌ها بستري براي معرفي الگويي مناسب از سبك زندگي مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي در اين مجموعه تعريف كنيم. وي همچنين اظهار داشت: منطقه ويژه عباس‌‌آباد تنها يك فضاي كالبدي نيست بلكه عرصه‌اي براي شكل‌گيري رفتارهاي مناسب شهروندي و ارتقاي حيات مدني در كل پايتخت است.

نوريان افزود: در منطقه ويژه عباس‌آباد درصدد آنيم كه با يك مديريت جهادي و يكپارچه فرهنگي تمامي نهادهاي فرهنگي مرتبط را درگير كرده و عرصه عمومي در پايتخت ايجاد كنيم تا روح تعلق شهروندي در ميان پايتخت نشينان افزايش يابد.

منطقه ويژه عباس‌آباد با داشتن بوستان‌هاي آب و آتش، نوروز، بنادر و باغ‌هاي كتاب، هنر، نمايش، علوم، آسمان‌نما و باغ گل و بسياري از فضاهاي فرهنگي ديگر بزرگ‌ترين مجموعه فرهنگي و گردشگري كشور است كه به قطب فرهنگي پايتخت بدل شده است.

کد خبر 262349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha