دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: تمامی بازیکنان این تیم، روحیه بسیار خوبی برای دیدار مقابل نیجریه در جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال در برزیل دارند.

فوتبال تیم ملی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به کوریتیبا، «کارلوس کی روش» یکشنبه شب 25 خرداد به وقت تهران در نشست خبری پیش از بازی مقابل نیجریه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد. سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در ابتدای نشست مطبوعاتی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و نیجریه به نمایندگان رسانه های داخلی و بین المللی خوش آمد گفت و اظهار داشت: مایلم به زبان پرتغالی، پاسخ نمایندگان رسانه‌های خارجی را بدهم.

وی در ادامه به زبان فارسی به خبرنگاران ایرانی، وقت به خیر گفت و افزود: ما سفر طولانی به برزیل داشتیم و می خواهیم مسابقات طولانی نیز در این جام داشته باشیم.

وی ادامه داد: از روند تیم بسیار راضی هستم و با وجود اینکه مشکلات زیادی وجود داشت، به خوبی آماده شدیم و اکنون می خواهیم در عرصه بین المللی، خود را نشان بدهیم.

کی روش با اشاره به اینکه برای حضور در جام جهانی راه سختی سپری شده است، تصریح کرد: تیم ایران را آماده کرده ایم تا سه بازی بین المللی خوب در مرحله مقدماتی داشته باشیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در باره دیدار تیم متبوعش با نیجریه عنوان کرد: نیجریه حریف بسیار قدرتمندی است و انتظار دارد تا خود را در بین چهار تیم پایانی ببیند. آنان بازیکنان زیادی در عرصه بین المللی دارند و این مساله، کار را برای تیم ایران سخت می کند.

وی تاکید کرد: البته ما هم ستاره های قابل ستایشی داریم و از روحیه تیمی بالایی برخورداریم. ما اینجا هستیم تا با عزمی قوی و تعهد راسخ به موفقیت برسیم که فکر کردن به آن هم دشوار است.

وی اضافه کرد: ما امروز به جایی رسیده ایم که آن را در خواب می دیدیم و حالا کار خود را ادامه می‌دهیم.

کی روش عنوان کرد: هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند که تیمش همواره پیروز است یا خود را از قبل بازنده بداند بلکه همه اینجا هستند تا از زیبایی‌های فوتبال لذت ببرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: البته هدف ما برای دیدار با نیجریه کسب پیروزی است تا شانس خود را برای صعود افزایش دهیم، چرا که بازیکنان خوبی در اختیار داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران خارجی مبنی بر اینکه ایران برابر آرژانتین که از مدعیان قهرمانی محسوب می‌شود چگونه بازی خواهد کرد، اظهار داشت: این حقیقت است که تیم ما با احساس و با تمام وجود بازی می‌کند. در ایران وفاداری زیادی وجود دارد که آن را در زمین مشاهده خواهید کرد. در سال‌های گذشته نیز این مساله مشهود بوده که بازی نخست پیچیدگی خاصی دارد و زمانیکه حریف شما تیمی قدرتمندی چون نیجریه باشد، این پیچیدگی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازی اکثر تیم‌ها را دیده است، گفت: هم اکنون فقط به نیجریه فکر می کنیم و پس از آن به فکر آرژانتین و بوسنی و هرزگوین خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با ابراز شادمانی از هم گروهی با تیم های قدرتمند تصریح کرد: از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا چالش جدیدی را تجربه کنیم.

کی روش در پاسخ به این سوال که تاثیر بازیکنان لژیونر ایران و نیجریه در دیدار فردا چگونه است، گفت: جام جهانی متعلق به تمامی بازیکنان باکیفیت است و تجربیات آنان به هر تیمی کمک می کند. ما نیز نفرات لژیونر تاثیرگذاری داریم اما نیجریه نیز لژیونرهای متعددی دارد که در تیم های مطرح اروپایی چون لیورپول و چلسی بازی می‌کنند.

وی تاکید کرد: من چند بازیکن خارجی را انتخاب کردم که به خوبی توانستیم آنان را با نفرات بومی هماهنگ کنیم.

سرمربی تیم ایران با اشاره به اینکه ایران می تواند نخستین پیروزی نمایندگان آسیا را در جام جهانی برزیل به ارمغان آورد، گفت: امیدوارم این اتفاق روی دهد و ما هم برای همین مساله تلاش می‌کنیم.

کی روش در باره این سوال که با توجه به نزدیکی فرهنگ دو کشور برزیل و پرتغال آیا فکر می‌کنید مردم برزیل از شما حمایت کنند، گفت: از خدا می‌خواهم که این اتفاق رخ دهد چرا که در شهرهای سائوپائولو و کوریتیبا، حمایت ها از تیم ایران خوب بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تیم ایران سختی‌های زیادی را تحمل کرده است، گفت: می‌خواهیم خودمان را در زمین ثابت کنیم. تیم ایران از امتیازات و امکانات کمتری نسبت به دیگر تیم ها برخوردار بوده است ولی مسوولان و اعضای تیم ایمان دارند که بهترین بازی خود را ارایه کنند و نتیجه خوبی در زمین کسب کنیم و با احترام برزیل را ترک کنیم.

وی در باره اینکه آیا تیم ایران سورپرایزی خواهد داشت، تصریح کرد: سورپرایزهای زیادی داریم. فوتبال ورزشی است که باید از آن لذت برد و توان خود را در زمین چمن عرضه کرد.

کی روش در خصوص اینکه بازیکنان نیجریه مسوولان فدراسیون فوتبال کشور خود را تهدید کرده اند که در صورت دریافت نکردن پول وارد میدان نمی‌شوند، گفت: من در فوتبال بزرگ شده ام و اجازه می خواهم به نکاتی اشاره کنم.

نیجریه دو بازیکن دارد که برای آنان احترام زیادی قائل هستم و زمانیکه بازی آنان را می بینم متوجه می شوم که انگیزه چه معنایی دارد.

وی ادامه داد: با شناختی که از آنان دارم، به خوبی در می‌یابم که بحث پول مطرح نبوده است چرا که آنان حرفه ای هستند.

سرمربی تیم ایران تصریح کرد: بازیکنان ایران نیز مشکلات زیادی داشته که به خاطر مردم وارد میدان شده و همه کمبودها را فراموش کرده اند. وقتی یک ملت همراه شما است، نباید بحث پول را در نظر بگیرید و می بایست با تمام عشق خود وارد میدان شوید.

کی روش در این مورد که گفته می‌شود ایران با روش تدافعی وارد میدان می شود، عنوان کرد: اگر فکر می کنید فقط دفاعی بازی می کنیم بهتر است دیدارهای ایران را تماشا کنید. فوتبال، ترکیبی از روش های هجومی و تدافعی است.

وی ادامه داد: حتی مارادونا هم در تیم ملی آرژانتین نتوانست با تیمی کاملا هجومی به موفقیت برسد و باید فوتبال را به نحوی در زمین اجرا کرد تا به نتیجه رسید. قول می‌دهم اگر نیجریه هجومی بازی کند ما از فرصت‌ها به خوبی بهره می‌بریم.

کی روش در صحبت های خود اشاره‌هایی به بازی تدافعی تیم ملی ایران می کرد و به نظر می رسید منظور وی همان بازی دفاعی در برابر کره جنوبی بود که به پیروزی هم رسید.

کد خبر 262753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha