همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از نیازمندان و افراد پشت نوبت از اول تیرماه تحت پوشش بهزیستی قرار خواهند گرفت، گفت: از سوی دولت ۶۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده شده است.

به گزارش فارس، همایون هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی هم‌اکنون به یک سازمان پاسخگو و مطالبه‌گر تبدیل شده است اظهار داشت: ما توقع داریم سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز براساس وظایفشان عمل کنند.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور در 3 سال گذشته توجه ویژه‌ای را به موضوع توانمندسازی داشته است و در این زمینه از مشارکت خیرین و نیکوکاران استفاده کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پس از نوسازی در سازمان بهزیستی به چند چالش و مشکل روبه‌رو شده‌ایم گفت: بالا بردن نرخ معلولیت‌های اکتسابی، سوءمصرف مواد مخدر تنوع و نرخ آسیب‌های اجتماعی، موازی‌کاری در حوزه مسائل اجتماعی، افزایش آسیب‌های نوپدید، بالا بودن نرخ رشد تلاش، افزایش سرسام‌آور هزینه‌های توانبخشی و... از جمله چالش‌هایی که سازمان بهزیستی با آنها روبه‌رو است اما برای رفع این چالش‌ها نیز اقداماتی در دست اقدام داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌های مسئول در حوزه‌های مختلف وظایف خود را انجام دهند چرا که مسئولیت اجتماعی تنها به عهده بهزیستی نیست.

هاشمی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان پیشگیری و آگاه‌سازی به معنای واقعی است گفت: دولت تدبیر و امید شرایط مناسبی را برای این امر به وجود آورده است.

وی افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی و اجتماعی درصدد است از ظرفیت رسانه‌های مکتوب، شنیداری و تصویری در حوزه آگاه‌سازی و پیشگیری استفاده کند به طوری که در یک سال گذشته طرح کارزار رسانه‌ای شیشه جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها از خطرات مواد صنعتی آغاز شد.

هاشمی افزود: تدوین منشور پیشگیری یکی از سیاست‌های سازمان محسوب می‌شود که در این منشور برنامه‌های پیشگیری برای 5 سال آینده پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به برخی از برنامه‌های سازمان در چند روز آینده اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش یاوران نماز در مهدهای کودک با مشارکت ستاد اقامه نماز و حوزه علمیه 29 خرداد برگزار خواهد شد که بالغ بر 1700 نفر از مربیان مهدهای کودک در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: 60 میلیارد تومان برای ارائه خدمات مستمر به افراد جدید تحت پوشش در نظر گرفته شده است که این رقم برای یک سال خدمات مستمر و غیرمستمر پیش‌بینی شده است.

کد خبر 262755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha