همشهری‌آنلاین: رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در مراسم گردهمایی بانوان گفت: یکی از اثرگذارترین طیف‌های جمعیتی بانوان هستند که نقش مؤثری در توسعه فرهنگ ایمنی دارند.

تصادف

به گزارش تین‌نیوز، بخارایی افزود: در سال گذشته، 24 درصد از کشته‌های حمل و نقل شهری و برون شهری، بانوان بودند که بالغ بر چهار هزار و سیصد نفر برآورد شدند.

وی با بیان اینکه میانگین سن بانوان متوفی در سوانح رانندگی 28 سال است، تصریح کرد: تلفات سوانح رانندگی تاثیر فراوانی بر خانواده دارد.

رئیس انجمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در بخش دیگری از سخنان خود آسیب دیدگان سوانح رانندگی را به 3 گروه کشته‌ها، مجروحین، و بازماندگان تقسیم کرد و افزود: بانوان از یک سو در گروه بازماندگان، و ازسویی دیگر به عنوان پرستاران بازماندگان، از آسیب پدیرترین و اثرگذارترین اقشار در سوانح رانندگی هستند.

وی با بیان اینکه کنترل سوانح از چالش‌های اصلی جامعه محسوب می‌شود افزود: سوانح رانندگی آحاد کشور را تحت تاثیر قرار داده و خانواده ها را به فقر می‌کشاند.

بخارایی درباره اقدامات آتی جمعیت طرفدار ایمنی راه‌ها گفت: برگزاری همایش روحانیون پر مخاطب، گردهمایی فرهنگیان و دانش آموزان، و همچنین تاسیس واحدها استانی، از برنامه های پیش روی جمعیت در سال جاری است.

گفتنی است پخش فیلم هشدار، نشست شاخص های ایمنی در ایران و جهان، نشست مطالبات مردم در حوزه ایمنی جاده‌ای، و میزگرد برنامه‌های مشارکت موثر زنان در ارتقای فرهنگ ایمنی، از مهمترین برنامه‌های این گردهمایی بود.

گردهمایی بانوان برای ارتقای فرهنگ ایمنی راه‌ها، روز گذشته، 27 خرداد، با حضور حدود 1000 نفر از دست‌ اندر‌کاران حمل‌ونقل، راهداری و ایمنی در محل مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

کد خبر 263039

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha