همشهری آنلاین: معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها، شرکت‌های هواپیمایی طبقه‌بندی مختلفی از نرخ‌ها را به سازمان ارائه کرده‌اند که از ۳۰ درصد پائین‌تر از نرخ‌های قبلی آغاز و تا حداکثر ۳۰ درصد بالاتر از آن نرخ‌ها پایان می‌یابد.

به گزارش مهر، محمد خداكرمي با اعلام اين خبر، گفت: متنوع‌سازي نرخ بليت هواپيما كه براساس بند «ب» ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه كشور اجرايي شده بود، هفته گذشته آغاز و دستورالعملي در راستاي نظارت بر حسن اجراي اين طرح تهيه و جهت اجرا به شركت هواپيمايي ابلاغ شده است.

وي افزود: در همين راستا شركت‌هاي هواپيمايي، ضمن اعلام نرخ‌هاي متنوع به سازمان هواپيمايي كشوري كه در برخي مسيرها پائين‌تر از نرخ‌هاي فعلي و تا درصدي بالاتر از آن تعيين شده است به كار فروش خود ادامه مي‌دهند.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري افزود: شركت‌هاي هواپيمايي مي‌توانند فهرست نرخ‌هاي متنوع خود در مسيرهاي مختلف را به سازمان هواپيمايي كشوري ارسال كنند و سازمان با بررسي فهرست نرخ‌هاي هر شركت، بلامانع بودن بكارگيري نرخ‌ها را به شركت‌ها ابلاغ مي‌كند.

خداكرمي با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي بر اساس زمان فروش بليت و در مسيرهاي مورد نظر سعي در جذب حداكثري مسافر دارند، افزود: سازمان هواپيمايي كشوري، نرخ‌هاي متنوع شركت‌هايي را كه با نرخ‌هاي بالاتر از 30 درصد نرخ‌هاي قبلي ارائه كنند، تائيد نمي‌كند.

وي با اشاره به اينكه تا كنون فهرست نرخ‌هاي شركت‌هاي متعددي به اين سازمان واصل شده كه اعمال نرخ‌هاي 4 شركت آسمان، ماهان، آتا و تابان تائيد شده و براي اجرا ابلاغ شده است، افزود: فهرست ارسالي ساير شركت‌هاي هواپيمايي در دست بررسي قرار دارد كه به زودي نتيجه به شركت‌هاي مذكور اعلام خواهد شد.

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: همچنين شركت‌هاي هواپيمايي بايد فهرست نرخ‌هاي پروازي خود در مسيرهاي مختلف را به صورت به هنگام در دسترس عموم قرار داده و آمار عملكرد مالي و عملياتي شركت را به به سازمان ارسال كنند.

وي از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به واحد رسيدگي به شكايات سازمان هواپيمايي كشوري با شماره‌هاي 61022355 و 66048007 در ميان بگذارند.

کد خبر 263381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha