یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

عملیاتی که رژیم صهیونیستی از ۱۰ روز پیش برای یافتن ۳صهیونیست ناپدید شده آغاز کرده، تا‌کنون به کشته شدن ۵فلسطینی و اسارت صدها نفر دیگر، حمله هوایی و زمینی به مناطق فلسطینی و بی‌خانمانی عده‌ای دیگر منجر شده‌است.

فلسطین

به گزارش خبرگزاري فلسطين، ‌در تازه‌ترين اقدامات رژيم صهيونيستي تحت عنوان جست‌وجو براي يافتن 3شهرك‌نشين، ديروز 2فلسطيني در يورش نظاميان صهيونيست به شهادت رسيدند تا شمار فلسطينيان قرباني شده از آغاز عمليات اين رژيم تاكنون به 5نفر افزايش يابد.

10روز پيش، ‌3شهرك‌نشين در نزديكي شهرك يهودي‌نشين غوش عتصيون در كرانه باختري ناپديد شدند. اين شهرك در كنترل كامل نيروهاي رژيم‌صهيونيستي است. مقام‌هاي اين رژيم جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس را مسئول ناپديد شدن اين افراد مي‌دانند. اما حماس تاكنون در رد يا تأييد اين ادعا اظهارنظري نكرده است. با وجود اين، در روزهاي گذشته گردان‌هاي شهداي الاقصي شاخه مقاومت جنبش فتح در كرانه باختري مسئوليت ناپديد شدن اين افراد را بر عهده گرفت.

مسئولان فلسطيني ديروز اعلام كردند كه يك جوان 27ساله فلسطيني در اثر تيراندازي مستقيم نيروهاي رژيم‌ صهيونيستي به هنگام يورش به يكي از اردوگاه‌ها در شهر نابلس در كرانه باختري به شهادت رسيد. به گفته مقام‌هاي فلسطيني، نيروهاي اشغالگر مانع از رسيدن نيروهاي امدادگر براي انتقال اين جوان به بيمارستان شدند و وي پس از يك ساعت خونريزي جان سپرد.

همزمان يك جوان 30ساله ديگر هم در تيراندازي يك تك‌تيرانداز اسرائيلي در نابلس به شهادت رسيد. در رام‌الله هم 11فلسطيني در يورش ناگهاني نيروهاي اشغالگر به منازل فلسطينيان زخمي شدند. مقام‌هاي رژيم صهيونيستي درحالي اين حملات را صورت مي‌دهند كه از زمان ناپديد شدن اين سه‌شهرك‌نشين تاكنون، حدود 300فلسطيني ازجمله رئيس پارلمان فلسطين و 5 نماينده از حماس را در شهر الخليل در كرانه باختري بازداشت كرده‌اند.

به موازات اين عمليات در كرانه باختري، جنگنده‌هاي اين رژيم به بمباران نوار غزه هم ادامه دادند و ديروز دوباره به اين باريكه حمله كردند. شاهدان عيني تصريح كردند كه جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در ساعات اوليه بامداد 2موشك به يكي از پايگاه‌هاي فلسطيني در غرب شهر خان‌يونس در جنوب نوار غزه شليك و پس از آن شرق اين شهر را بمباران كردند. جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي همچنين شهر رفح در مجاورت خان‌يونس و شهر دير البلح در مركز نوار غزه را بمباران كردند.

اين حملات هوايي درحالي صورت مي‌گيرد كه از نوامبر 2012تاكنون توافقنامه‌اي براي آتش‌بس ميان دوطرف امضا شده است. پيش از اين هم جنگنده‌هاي اسرائيلي شماري از مناطق نوار غزه را بمباران كرده‌اند. اين عمليات و ماجراي ناپديدشدن 3صهيونيست درست زماني روي داد كه فتح و حماس دولت آشتي ملي تشكيل داده‌بودند. اكنون رژيم صهيونيستي با عمليات نظامي خود، اين دولت را تحت‌الشعاع قرار داده‌است.

کد خبر 263406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha