همشهری آنلاین: فیلم «ماهی وگربه» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی سپهرسیفی نشان ویژه هیات داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم بِلد اسلوونی را دریافت کرد.

فیلم ایرانی

به گزارش مهر، فیلم «ماهی و گربه» شامگاه 31 تیرماه در مراسم اختتامیه جشنواره بِلد اسلوونی از سوی هیأت داوران به دلیل جسورانه و نواورانه بودن نشان ویژه این جشنواره را دریافت کرد و سپس جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به این اثر تعلق گرفت.

«ماهی و گربه» در بخش مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی این جشنواره با هفت فیلم دیگر رقابت کرد.

شهرام مكری در مراسم اختتامیه هنگام دریافت جایزه با اشاره به بازی فوتبال تیم ایران در مقابل آرژانتین، جایزه‌اش را به تیم فوتبال ایران تقدیم کرد و گفت: شجاعت واقعی را امشب فوتبالیست‌های ایرانی داشتند.

بی. اف. اف. كه نام اختصاری جشنواره بین المللی فیلم بِلد است از تاریخ 27 تا 31 خرداد در شهر توریستی بِلد در كشور اسلوونی برگزار می‌شود.

امسال در بخش رقابتی این جشنواره فیلم‌هایی از كشورهای فرانسه، هلند، أمریكا، استرالیا و هندوستان حضورداشتند.

جایزه بهترین فیلم جشنواره را فیلم «دره تاریك» از كشور استرالیا گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن به ویوی أنالؤ از كشور امریكا و بهترین بازیگر مرد به بونوییت پلوورده از كشور فرانسه تعلق گرفت.

فیلم «آخرین تماس» از اقیانوسیه نیز جایزه بهترین فیلم مستند را دریافت كرد.

بیست و سه فیلم در بخش‌های مختلف این جشنواره به نمایش درآمد و جایزه تماشاگران جشنواره از میان تمامی این فیلم‌ها به «ماهی و گربه» محصول ایران‌نوین فیلم اهدا شد.

پخش كننده بین المللی این فیلم محمد اطبایی است. جشنواره ادینبورو انگلستان میزبان بعدی «ماهی و گربه» خواهد بود.

کد خبر 263437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha