همشهری آنلاین: پنتاگون اعلام کرد: سیستم دفاع موشکی آمریکا تحت مدیریت کمپانی بوئینگ در نخستین آزمایش رهگیری موفقیت‌آمیز این برنامه از سال ۲۰۰۸ میلادی، توانست یک فروند موشک شبیه‌سازی شده دشمن را بر فراز اقیانوس آرام هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز دریا سالار جیمز سیرینگ، معاون رئیس آژانس دفاع موشکی آمريكا گفت: این یک گام مهم در تلاش‌های مداوم‌مان برای بهبود و افزایش اعتبار سیستم دفاع موشکی بالستیک آمریکاست.

وی افزود: این آژانس به اقدامات خود ادامه می‌دهد تا مطمئن شود که این رهگیر‌های زمینی و به طور کلی سیستم دفاع موشکی آمریکا موثر و مطمئن هستند.

رویترز روز جمعه در گزارشی گفت: پنتاگون در حال تغییر ساختار قرارداد 3.48 میلیارد دلاری خود با کمپانی بوئینگ برای مدیریت سیستم دفاع موشکی است تا بر حفاظت و اعتبار آن تاکید بیشتری کند.

آزمایش مهم روز یکشنبه پس از آن صورت گرفت که این سیستم در هشت آزمایش قبلی در هدف قرار دادن پنج ماکت موشک ناکام مانده بود.

دریا سالار سیرینگ اوایل ماه جاری میلادی گفت: اگر این سیستم در یک آزمایش دیگر ناکام بماند، پنتاگون مجبور می‌شود تا برنامه‌اش را برای اضافه کردن 14 رهگیر دیگر به 30 رهگیر خود در خاک آلاسکا و کالیفرنیا مجددا ارزیابی کند.

در جریان این آزمایش مهم یک فروند رهگیر زمینی از پایگاه واندنبرگ نیروی هوایی در کالیفرنیا پرتاب و هدفی را که توسط کمپانی لاکهید مارتین ساخته و از سایت آزمایشی "ریگان" ارتش آمریکا در جمهوری جزایر مارشال پرتاب شده بود، هدف گرفت.

کمپانی لاکهید گفت: این هدف 14 متری غیرمسلح کاملا از توانایی‌های موشک‌های زمینی که می‌توانند 3000 تا 5000 کیلومتر سفر کنند، برخوردار است.

این آزمایش نخستین رهگیری موفقیت‌آمیز سیستم دفاع موشکی رایتون است که در آزمایش‌های پیشین سال 2010 میلادی ناکام مانده بود.

ریکی الیسون، موسس ائتلاف حمایت از دفاع موشکی ضمن تحسین این آزمایش موفقیت‌آمیز به عنوان مدعی بزرگ در این برنامه گفت: این مساله به فرماندهان ارتش آمریکا اجازه می‌دهد تا تعداد رهگیرهایی را که ممکن است از یک موشک بالستیک در حال آمدن پرتاب شود، کاهش دهند.

وی افزود: این موفقیت یک نقطه عطف برجسته است که اعتبار این سیستم را نشان داده و اطمینان فرماندهی جنگنده آمریکای شمالی را که مسئول دفاع از کشور است، افزایش می‌دهد.

کد خبر 263480

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha