مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاوشگر کنجکاوی جدید‌ترین سلفی خود را به مناسبت دومین سالگرد فرودش بر سیاره مریخ با عنوان Marsiversary یا مریخداشت، به زمین ارسال کرده‌است.

براساس گزارش NBC، هر 687 روز زميني يك سال مريخي را تشكيل مي‌دهد و كنجكاوي، اولين سالگرد تولد مريخي‌اش را كه با دو سال زمين برابري مي‌كند، با ارسال سلفي جديدي از خود به زمين جشن گرفته است.

اين روبات 6 چرخ از زمان فرودش بر مريخ در پنجم آگوست 2012 تاكنون مطالعات علمي زيادي انجام داده‌است اما هنوز كارهاي زيادي براي انجام دادن روي سياره سرخ دارد كه مهمترين آن بالا رفتن از كوه مونت شارپ است.

كنجكاوي از ابتدا قرار بود تنها يك سال مريخي روي اين سياره به فعاليت بپردازد، اما اكنون ماموريت او تا زماني كه چرخ‌هايش توان ادامه راه را داشته باشند و به دام شن‌هاي مريخي نيافتند، تمديد شده‌است.

کنجکاوی

روبات مشهور ناسا اين سلفي (عكس از خود) را با كمك بازوي روباتيكش به‌ثبت رسانده‌است، دوربين متصل به اين باز چندين عكس از كنجكاوي به ثبت رسانده و از تركيب اين تصاوير به‌يكديگر تصويري موزائيكي ايجاد شده‌است كه به دليل زاويه بازو نسبت به روبات، نمي‌توان آن را در تصوير ديد.

در اين تصوير مي‌توان چندين حفره كه توسط كنجكاوي روي صخره‌اي به‌نام ويندجانا حفر شده را مشاهده كرد.

کد خبر 263671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha