محمد باریکانی: سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از صدور حکم دیوان محاسبات کشور در مورد پرونده‌های مالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در دولت قبل خبر داده و گفته است که با اعتراض به این رأی، پرونده‌های مالی این سازمان در دولت قبل در دیوان محاسبات کل کشور در حال تجدید نظر است.

سازمان میراث فرهنگی

تعبير زلزله 10ريشتري در سازمان ميراث فرهنگي

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كشور نيز كه پنجشنبه‌شب به اصفهان رفته بود در جلسه‌اي كه با فعالان بخش خصوصي صنعت گردشگري داشت به بحران‌هايي كه در دولت گذشته در سازمان ميراث فرهنگي به وقوع پيوسته اشاره كرد و گفت كه اين بحران‌ها را مي‌توان به زلزله 10ريشتري تعبير كرد كه موجب قطع ارتباط برخي كارشناسان با سازمان ميراث فرهنگي و ضعف بنيه كارشناسي اين سازمان شد.

سلطاني‌فر اما با انتقاد از تلاطم‌هاي كشور در بخش ميراث فرهنگي در سال‌هاي گذشته، از حضور طلبكارهاي آن زمان در بخش‌هاي مختلف همچون هتلدارها پشت در اتاق خود خبر داده است.سلطاني‌فر گفته كه اميدوار است تا كميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي راجع به اين موضوعات تحقيقات لازم را انجام دهد.

پرونده‌هاي مالي ميراث در ديوان محاسبات كشور

ابراز تمايل رئيس سازمان ميراث فرهنگي به‌منظور تحقيق و تفحص مجلس از آنچه بر سازمان ميراث فرهنگي گذشته است اما موجب شد تا سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس در گفت‌وگويي با خبرگزاري ميراث فرهنگي از صادر شدن رأي ديوان محاسبات كشور درباره پرونده مربوط به عملكرد سازمان ميراث فرهنگي در دولت گذشته در آن كميسيون خبر بدهد.آنطور كه مصطفي افضلي سخنگوي كميسيون اصل 90مجلس گفته است، پرونده‌هاي سازمان ميراث فرهنگي به ديوان محاسبات كل كشور رفته و برايشان رأي نيز صادر شده و در حال حاضر در مرحله تجديدنظر هستند.

او با تأكيد بر اينكه ديوان محاسبات كل كشور درباره پرونده‌هاي مربوط به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در دولت دهم رأي صادر كرده است، پرونده‌هاي مربوط به سازمان ميراث فرهنگي را پرونده‌هاي مالي خوانده كه رأي صادر شده براي آنها اكنون در مرحله تجديدنظر است.

سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس گفته است: «براساس اطلاعي كه دارم ديوان محاسبات درباره اين پرونده حكم صادر كرد. اما به اين حكم اعتراض شده و رأي ديوان محاسبات در مرحله تجديدنظر است.»

پرونده‌هاي مفتوح سازمان ميراث در مجلس

آنطور كه خبرگزاري ميراث فرهنگي نيز اعلام كرد، در هفته‌هاي نخست آغاز به‌كار محمد‌علي‌نجفي به‌عنوان رئيس سازمان ميراث فرهنگي، برخي اعضاي كميسيون اصل90 مجلس از پرونده‌هايي سخن گفتند كه مربوط به فعاليت‌هاي سازمان ميراث فرهنگي بود.

محمدعلي نجفي البته همان روزها اعلام كرد كه هيچ‌يك از پرونده‌هايي كه در كميسيون اصل90 مورد بررسي قرار خواهد گرفت، درباره مديريت جديد نيست بلكه مربوط به مديران قبلي سازمان ميراث فرهنگي است كه در 8سال گذشته در اين سازمان حضور داشتند؛ آنطور كه اكنون مصطفي افضلي‌فرد سخنگوي كميسيون اصل90 مجلس به خبرگزاري ميراث فرهنگي گفته است: «پرونده‌هاي مربوط به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري همچنان در كميسيون اصل 90مفتوح است.»

اسناد 8 سال پرالتهاب سازمان ميراث فرهنگي روي ميز

آنطور كه رئيس سازمان ميراث فرهنگي و معاون رئيس‌جمهور گفته است، اسناد زيادي از آنچه در 8سال گذشته بر ميراث فرهنگي كشور گذشته در دست دارد. به‌گفته او، پرالتهاب‌ترين ضايعات اين دوران، آسيب شديد بنيه كارشناسي سازمان ميراث فرهنگي بود. تا جايي كه برخي رفتارها سبب شد صاحب‌نظران، انديشمندان و اساتيد ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري به‌دليل تلاطم‌هاي موجود ارتباط خود با سازمان ميراث فرهنگي را قطع كنند.

 

کد خبر 263978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha