شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

ماه رمضان، فردا یکشنبه آغاز می‌شود. رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری عصر پنجشنبه با اعلام رؤیت نشدن هلال‌ماه رمضان در غروب جمعه ۶تیرماه در ایران، یکشنبه را آغاز‌ماه مبارک رمضان دانست.

ماه رمضان

استقبال از‌ماه رمضان اما از روزها قبل آغاز شده است. سازمان‌هاي دولتي با برنامه‌هاي متنوعي به استقبال‌ماه خوب خدا رفته‌اند. نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم هم تا 22تيرماه هر روز از ساعت18تا‌24 ميزبان ميليون‌ها نفر از سراسر كشور و برخي كشورهاي خارجي است. غبار‌روبي مساجد نيز از چندين روز قبل آغاز شده و علاوه بر مساجد محله‌ها، نمازخانه‌هاي سازمان‌هاي دولتي و مراكز پرمراجعه مانند ترمينال‌ها، فرودگاه‌ها، ايستگاه‌هاي راه‌آهن و... براي استقبال از‌ماه رمضان آماده شده‌اند. نيروي انتظامي هم از مسافران و بيماران خواست از خوردن و آشاميدن در ملأعام خودداري كنند. هتل‌ها، مهمان‌پذيرها، رستوران‌هاي بين راهي، پايانه‌ها، فرودگاه‌ها و ايستگاه‌هاي راه‌آهن نيز با اخذ مجوز از مراجع ذيربط مي‌توانند به مسافران ارائه خدمت كنند. همچنين فعاليت رستوران‌ها و مراكز پذيرايي از افطار تا سحر بلامانع اعلام شده است.سازمان تبليغات اسلامي در 400نقطه كشور 400همايش ديني برگزار مي‌كند. همچنين امسال غيراز ائمه جماعات هر منطقه و محله، بيش از 40هزار مبلغ به سراسر كشور اعزام مي‌شوند.

طرح سپري كردن اوقات فراغت در مساجد سراسر كشور نيز از اول‌ماه رمضان شروع مي‌شود و تا 10روز بعد از پايان اين‌ماه ادامه خواهد داشت. در مشهد و حرم مطهر امام رضا(ع) نيز مانند هر سال برنامه‌هاي مخصوصي قبل و بعد از اذان مغرب و در آستانه سحر در صحن جامع رضوي برگزار مي‌شود؛ امامزاده‌هاي كشور هم ميزبان مراسم مشابهي خواهند بود. مهم‌تر و شايد حتي پر رونق‌تر از فعاليت سازمان‌هاي دولتي، برنامه‌هاي خودجوش مردمي است كه مثل هر سال برگزار مي‌شود. چراغ‌هاي محافل مذهبي متعددي همزمان با‌ماه رمضان در گوشه و كنار كشور روشن مي‌شود و مردم برنامه‌ريزي براي تطبيق زندگي و كار با روزه‌داري در گرماي تيرماه امسال را آغاز كرده‌اند.

کد خبر 263989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha