سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران در ایلام برگزار شد.

سالروز آزادسازی مهران

به گزارش ایسنا «جعفر منتظری»،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام، در این مراسم اظهار کرد: سال 1365 سال دفاع متحرک عراق بود و با پشتوانه همه ابرقدرت‌ها به نبرد با ما آمده بود اما همت بلند رزمندگان، با توکل برخدا و اطاعت از امام و رهبری این برگ زرین در دفاع مقدس رقم خورد و مهران آزاد شد و قلب امام شاد شد.

شکست دفاع متحرک عراق در عملیات کربلای یک فتح بابی برای سایر عملیات در دفاع مقدس شد. دستاوردهای عملیات کربلای 1 استراتژی دفاعی حزب بعث را بهم ریخت. در این عملیات صدها خودرو و تانک منهدم شد و 175 کیلومتر از اراضی ما آزاد شد.

در این مراسم «محمد تقی قاسمی» از فرمانده‌هان عملیات کربلای 1 گفت:در آن زمان ما با کمترین امکانات و کمترین هزینه‌ به نبرد با دشمن برای آزادسازی مهران رفتیم.آنها تیپ زرهی داشتند و برما آتش می بارید و ما با یک گردان و سلاح‌های معمولی به مقابله با دشمن رفتیم.

وی افزود:دشمن آمده بود بجنگد تا در مهران بماند زیرا بعد از شکست در فاو فشارهای روحی روانی بسیاری بر روی رژیم بعث بود و می‌دانستیم با این وجود کار بسیار سختی در پیش روی خود داریم.

قاسمی خاطرنشان کرد:در نهم تیرماه از سه محور تپه غلامی،باغ کشاورزی، جاده دهلران مهران به دشمن هجوم بردیم. عملیات در چهار مرحله انجام شد و توانستیم مهران و حتی ارتفاعات قلاویزان که از سال 59 در تصرف دشمن بود از تصرف حزب بعث خارج کنیم.

در این مراسم که با حضور فرمانده‌هان و رزمندگان عملیات کربلای 1 برگزار شد، از کتاب "طلایه‌داران"(یادنامه فرماندهان شهید استان ایلام ، از رده جانشین گردان به بالا) به قلم "محسن بهرام‌پور" رونمایی شد.

کد خبر 264492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha