مدیریت شهری اعتباری ۵۰میلیارد ریالی برای موضوعات مختص به برج و میدان آزادی پیش‌بینی‌ کرده است تا این المان‌های پایتخت و مجموعه وابسته به آن کارکرد قوی‌تری نسبت به گذشته پیدا کنند.

مسیر حاشیه‌ای میدان‌ آزادی، پیاده‌راه و تفرجگاه می‌شود


اين خبر را رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران در جريان بازديد از برج و ميدان آزادي اعلام كرد و گفت: بخشي از برج آزادي مشكل فرسودگي داشت كه طي سال‌هاي گذشته با تأكيد شوراي شهر، شهرداري تهران اقدامات خوبي در اين خصوص انجام داد. احمد دنيامالي مشكل ديگر برج و ميدان آزادي را مسير حاشيه‌اي ميدان دانست و گفت: اين مسير از گذشته براي كاركرد ترافيكي طراحي شده و مورد استفاده قرار گرفته و به همين دليل جلساتي براي تبديل اين مسير از ماشين رو به پياده‌راه و تبديل ميدان به تفرجگاه صورت گرفته است. وي با فعال توصيف كردن مجموعه برج آزادي ابراز اميدواري كرد كه با كمك‌هاي مديريت شهري و ساير دستگاه‌ها بتوان كاركرد اين برج را قوي‌تر كرد. به عقيده اين عضو شوراي شهر تهران مجموعه برج آزادي تنها يك المان شهري نيست و در واقع برج آزادي مركزي است كه مي‌تواند كاركرد فرهنگي خوبي در موضوعات تاريخ ايران و همچنين جذب توريسم داشته باشد.

اقبال شاكري، ديگر عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل كه در اين بازديد حضور داشت نيز عنوان كرد كه با وجود حضور 3 نهاد قدرتمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و شهرداري تهران به‌نظر مي‌رسد خدمات ارائه شده به برج از كيفيت لازم برخوردار نيست. وي در عين حالي ابراز اميدواري كرد كه نتايج و اقدامات پس از اين بازديد بتواند دغدغه خاطر شهروندان و نمايندگان آنان در شوراي اسلامي شهر تهران را برطرف كند. شاكري با تأكيد بر لزوم كمك به مديريت برج براي معرفي خاطرات آن گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي مختلف در حوزه گردشگري شهري و همچنين برنامه‌هاي معاونت فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران اين اتفاق مي‌تواند صورت گيرد. وي با بيان اينكه با جمع‌آوري عكس‌هاي خاطره انگيز حتي مي‌توان برج آزادي را به‌صورت جهاني معرفي كرد، افزود: مديريت شهري اميدوار است تا بتواند با انجام اقدامات لازم سبب شكل‌گيري جايگاه اين برج به اندازه عظمت خاطراتش باشد.

کد خبر 264535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha