چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار ۳۰ عکاس ۲۶ کشور اسلامی آسیایی به مدت یک ماه در شارجه برپاست و در این نمایشگاه مجموعه آثار بهنام صدیقی عکاس ایرانی نیز به نمایش درآمده است.

موزه خارجی

به گزارش مهر، نمايشگاه «من و ديگر» به مناسبت انتخاب شارجه يكي از شهرهاي امارات به عنوان پايتخت فرهنگ و اسلامي در سال 2014 با دعوت از 30 عكاس از 26 كشور اسلامي آسيايي به مدت يك ماه در حال برگزاري است.

در اين نمايشگاه مجموعه آثار بهنام صديقي عكاس ساروي با عنوان «تعطيلات» به نمایش درآمده است.

بهنام صديقي دوره فيلمسازي بلندمدت را در انجمن سينماي جوانان ساري در سال 1376 گذرانده و كارشناسي عكاسي خود را از دانشكده هنرهاي زيباي تهران دریافت كرده است.

وي مدت ها به عنوان مدرس عكاسي دفتر ساري به آموزش هنرجويان مشغول بود و هم اكنون تعداد بسيار زيادي از رتبه هاي ملي و جهاني را در پرونده كاري خود ثبت كرده است.

اين عكاس جوان در سال گذشته به عنوان عكاس برتر هنرهاي معاصر جهان در انگلستان شناخته شد.

به گفته برگزاركنندگان، اين نمايشگاه ويژه عكاسان مسلماني است كه گستره سكونت و كارشان از كرانه هاي مديترانه تا بلندي‎هاي آسياي مركزي و از ساحل خليج فارس تا آسياي جنوب شرقي پراكنده است.

در اين نمايشگاه 197 عكس با سوژه هاي مختلفي همچون چشم انداز، بررسي معماري شهري و موضوعات مرتبط با جوامع مسلمان نشين آسيايي روي ديوار رفته است.

هدف از ارائه اين نمايشگاه، نمايش آثار عكاساني است كه آثارشان تاثير بصري قدرتمندي داشته باشد و كساني را كه تنها براي تماشاي آثار هنري به نمايشگاه مي‌آيند به خود جذب كند.

برپايي نمايشگاه «من و ديگري» با حمايت شيخ سلطان بن محمد القاسمي حاكم شارجه و عضو ارشد شوراي حكومتي امارات متحده عربي در محل موزه هنر شارجه به عنوان يكي از بزرگترين مجموعه هاي نمايشگاهي كشور امارات، برپا شده است.

اين موزه در سال 2006 ميلادي تاسيس شده و شامل مجموعه اي از 16 موزه مختلف مي‌شود كه معرفي هنر، تمدن و فرهنگ اسلامي در گرايش هاي گوناگون را مورد نظر دارد.

کد خبر 264536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha