یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

واژگونی یک دستگاه جرثقیل سنگین در دانشگاه شیراز ۲کشته بر جای گذاشت.

حوادث

 ساعت 9صبح ديروز يك دستگاه جرثقيل 50تني كه در محوطه پرديس ارم دانشگاه شيراز در يك پروژه مشغول كار بود بعد از پايان كار قصد داشت از محوطه دانشگاه خارج شود اما راننده كنترل آن را از دست داد. جرثقيل با سرعت نسبتا زيادي در حركت بود و چند نفر از دانشجويان در محوطه دانشگاه حضور داشتند. راننده كه نمي‌خواست آسيبي به آنها وارد شود مسيرش را به طرف فضاي سبز تغيير داد. در همين هنگام جرثقيل بعد از برخود با جدول كنار فضاي سبز يكباره واژگون شد و روي يك ايستگاه اتوبوس كه در آنجا بود افتاد.

همه‌‌چيز در چشم برهم زدني اتفاق افتاد و حتي كارگري كه در فضاي سبز مشغول كار بود نيز نتوانست از مهلكه فرار كند و زير جرثقيل گرفتار شد. از طرف ديگر راننده جرثقيل نيز صدمات متعددي به سر و صورتش وارد و در كابين گرفتار شده بود. در چنين شرايطي نيروهاي امدادي در كمترين زمان ممكن خود را به محل حادثه رساندند. 18 آتش‌نشان از ايستگاه‌هاي يك، 5، 9 و 12آتش‌نشاني در محل حضور يافتند و عمليات آغاز شد. آتش‌نشانان نخست با استفاده از دستگاه هيدروليكي كابين جرثقيل را گشودند و اميد داشتند راننده هنوز زنده باشد اما او به‌دليل شدت جراحات وارده جانش را از دست داده بود.

از سوي ديگر با استفاده از جرثقيل‌هاي سنگين، جرثقيل واژگون شده نيز به حالت اوليه برگردانده شد و مأموران با جنازه كارگر جوان روبه‌رو شدند. يكي از شاهدان عيني گفت: راننده جرثقيل براي اينكه با دانشجويان برخورد نكند جرثقيل را به سمت فضاي سبز منحرف كرد و جان خودش را از دست داد. مدير روابط عمومي دانشگاه شيراز نيز ضمن تأييد اين خبر گفت: اگرچه متأسفانه در اين حادثه 2نفر كشته شدند اما به هيچ‌كدام از دانشجويان و كاركنان دانشگاه شيراز آسيبي وارد نشد. براساس اين گزارش هم‌اكنون بررسي‌ها براي يافتن علت اصلي اين حادثه ادامه دارد.

کد خبر 265028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha