همشهری آنلاین: ابوبکر بشیر رهبر تروریست‌های جنوب شرق آسیا در پیامی از هواداران خود خواست به گروه تروریستی و تکفیری داعش برای سرکوب مخالفان و به ادعای خود تشکیل خلافت اسلامی کمک کنند.

ابوبکر بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا

به گزارش ایرنا، پیام این تروریست که در حال حاضر در زندان به سر می برد به دست محمد اشوان رییس جماعت انصار توحید رسیده است.

نفوذ افراطیون در اندونزی تا آنجا پیش رفته است که اواخر خرداد ماه اعضای جماعت انصار توحید با رژه در شهر سولو پرچم گروه تکفیری داعش را به نمایش درآوردند و با افتخار برخی از نمادهای این گروه تروریستی را به نمایش گذاشتند.

همزمان با این مانور برخی از مقامات رسمی و مردم اندونزی علیه کسانی که در مساجد این کشور افراط گرایی را تبلیغ می کنند، موضع گیری کردند و خواستار اخراج آنها از مساجد شدند.

محمد اشوان رییس جماعت انصار توحید اندونزی روز دوشنبه به روزنامه جاکارتا پست گفت که ابو بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا و گروه جماعت انصار توحید از اعضای گروه تروریستی داعش حمایت می کنند.

وی گفت که این حمایت می تواند در قالب کمک های مالی و یا آموزش افراد برای اعزام به جنگ در سوریه باشد.

اشوران گفت ابو بشیر رهبر تروریست های جنوب شرق آسیا در مورد بیعت با ابوبکر البغدادی سخنی نگفته است و او در حال کسب اطلاعات بیشتر از آینده جبهه النصره است.

جبهه النصره یک گروه تکفیری است که دیدگاه سلفی، وهابی، القاعده ای بر آن حاکم است. از دید این گروه تنها شیعیان یا علوی ها یا اسماعیلی ها دشمنان آنها نیستند، بلکه بخش قابل توجهی از اهل سنت نیز که پایبند به اعتقادات آنها نباشد، دشمن شمرده شده و پیروان آن مکتب واجب القتل هستند.

گفته می شود که جبهه النصره با جماعت انصار توحید ارتباط دارد.

اشوان افزود: به نظر می رسد بین گروه (تروریستی) داعش و جبهه النصره اختلافاتی وجود داشته باشد. به همین خاطر، ما از اعلام بیعت خودداری کرده ایم، اما موضع ما مشخص است. ما از تشکیل یک خلافت و تاسیس کشورهای تحت کنترل داعش حمایت می کنیم.

ابوبشیر به اتهام فعالیت های تروریستی محکوم به 15 سال زندان است.

پیش از این نیز برخی فعالان تروریستی از جمله ˈامان عبدالرحمانˈ که در حاضر به اتهام انجام فعالیت های تروریستی در استان ˈآچهˈ اندونزی محکومیت 9 ساله زندان خود را می گذراند، ˈحلاوی ماکمونˈ از مجلس مجاهدین اندونزی و ˈسانتوسˈ از اعضای فراری گروه مجاهدین تیمور اندونزی حمایت خود را از گروه تروریستی داعش اعلام کرده بودند.

مقامات امنیتی جنوب شرق آسیا به دنبال افزایش حضور افراط گرایان و تروریست های کشورهای این منطقه از جمله مالزی، اندونزی و فیلیپین در گروه تروریستی داعش، از تشکیل جنبش هایی در منطقه با هدف ایجاد ˈدولت اسلامی نوسانتراˈ خبر داده اند.

هدف نهایی این گروه های شبه نظامی تشکیل یک دولت اسلامی با عنوان ˈدولت اسلامی نوسانتراˈ متشکل از مالزی، اندونزی، سنگاپور، جنوب تایلند و جنوب فیلیپین است.

گروه تکفیری - تروریستی داعش نیز به رهبری ˈابوبکر البغدادیˈ پس از جداشدن از القاعده گروه تروریستی سلفی تاسیس کرد و با دولت عراق و سوریه و گروه های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده است تا به ادعای خود خلافت اسلامی تشکیل دهد.

این گروه تروریستی به اندازه ای تندرو و افراطی است که با دیگر گروه های سلفی از جمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه درگیر جنگ شده و در اوایل سال جاری میلادی ایمن الظواهری، رهبر القاعده به طور رسمی هرگونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرد.

کد خبر 265882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha