همشهری آنلاین: دستکش‌های کلی، بوکسور افسانه‌ای آمریکا که در مبارزه مقابل جو فریزر در سال ۱۹۷۱ از آن استفاده کرده بود، در یک حراجی به ارزش تقریبی ۴۰۰ هزار دلار فروخته شد.

Kley

مبارزه محمد علي مقابل جو فريزر به مبارزه قرن معروف شده است. يک خريدار ناشناس دستکش‌هاي محمد علي را در حراجي هريتج آکشنز در کليولند به قيمت 388 هزار و 375 دلار خريداري کرد. اين حراجي پيشتر نيز دستکش‌هاي محمد علي را در نخستين رقابت‌هاي جهاني او در سال 1964 به قيمت 836 هزار و 500 دلار فروخته بود.

به گزارش ورزش 3، مبارزه قرن که در نيويورک برگزار شد نخستين مبارزه از سه مبارزه محمد علي مقابل فريزر در دهه 1970 بود. در سال 1971، فريزر قهرمان سنگين وزن جهان شد.

اما محمد علي در سال 1967 با خودداري از رفتن به خدمت سربازي در ارتش آمريکا طي جنگ ويتنام از عنوان‌هاي خود خلع و دو سال و نيم محروم شد.

مبارزه هشتم ماه مارس، دومين مبارزه محمد علي مقابل فريزر پس از بازگشت به رينگ پس از بيش از سه سال غيبت از رقابت‌ها بود.

در سال 1971 دادگاه عالي آمريکا رأي به بازپس‌گيري قهرماني‌هاي محمد علي داد.

کريس ايوي، مدير بخش ورزشي در حراج هريتج در بيانيه‌اي اعلام کرد:« اين يک مبارزه جنجالي در يک زمان جنجالي در آمريکا محسوب مي‌شد. بوکس در آن زمان به مبارزه‌اي سياسي و فرهنگي تبديل شده بود.»

فريزر و علي هر يک در آن مسابقه دو و نيم ميليون دلار دريافت کرده بودند. محمد علي سومين مبارزه خود را در سال 1974 به فريزر باخت.

 

کد خبر 267443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha