همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور از بازدید حدود یک میلیون نفر از اردیبهشت سال جاری تا کنون از مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد.

علی فضلی

به گزارش ایرنا، سردار «علی فضلی» روز شنبه و در حاشیه نشست عالی مسوولان راهیان نور دانش آموزی در جمع خبرنگاران گفت: کاروان راهیان نور به فضل و عنایت خدا سالهاست که به صورت عمومی و تخصصی در حال برگزاریست که در سال جاری عزیمت کاروان های یاد شده به مناطق غرب و شمال غرب از اول اردیبهشت ماه آغاز و تاکنون حدود یک میلیون نفر از مردم شریف ایران اسلامی از مناطق عملیاتی استان های پنج گانه کرمانشاه، کردستان، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

وی افزود: اکنون بازدید این کاروان ها پس از پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر آغاز شده بطوریکه شاهد استمرار حرکت این کاروان ها در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس هستیم.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز که روز یازدهم مرداد است، 65 روز به اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی شامل دختران و پسران ایران اسلامی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس باقی مانده است.

سردار فضلی افزود: 15 مهر ماه همایش مشترکی را با حضور مسوولان کاروان های راهیان نور دانش آموزی با حضور مسوولانی از وزارت آموزش وپرورش، سپاه و بسیج برای اعزام حدود یک میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار خواهیم کرد.

وی برنامه های ویژه امسال را در برپایی و برگزاری کاروان های راهیان نور دانش آموزی تشریح کرد و گفت: در فرصت تابستان، پیش بینی های را که از سال گذشته در یک اقدام آزمایشی انجام داده بودیم عملیاتی کردیم و توانستیم بخشی از دانش آموزان داوطلب را در فصل تابستان با اجازه اولیا و اولیای آموزش وپرورش به مناطق شمال غرب کشور که شرایط آب و هوایی بهتری داشتند، اعزام کنیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور گفت: در این راستا مناطق شمال غرب کشور که شرایط آب وهوایی بهتری داشتند، میزبان این دانش آموزان شدند و طبق یک برنامه ریزی عملیاتی، آنان را به یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی استان کردستان و شهر مریوان اعزام کردیم.

وی افزود: برای تمام دانش آموزان در تمام استان های غرب و شمال غرب اجرای نمایش رزمی را که همواره مورد استقبال آنان بوده پیش بینی و در دستور کار قرار داده ایم که این برنامه به صورت شبانه برای آنها اجرا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: در سال جاری، برنامه اعزام کاروان های راهیان نور را برای عزیمت به خلیج فارس به نام شهدای خلیج فارس برنامه ریزی کرده ایم و قرار است چند 10 هزار نفر از دانش آموزان را به مناطق دریایی دفاع مقدس اعزام کنیم که با این حرکت کاروان های راهیان نور دانش آموزی به صورت همزمان در مناطق عملیاتی زمینی و دریایی توسعه خواهند داشت.

کد خبر 267459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha