دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

مرد افغان که با انگیزه‌ای نامعلوم زنی را به قتل رسانده و جسدش را در ساختمانی نیمه کاره دفن کرده بود، درحالی‌که قصد داشت از کشور بگریزد در نقطه صفر مرزی دستگیر شد.

متهم

رسيدگي به اين پرونده از روز نهم مرداد‌ماه در دستور كار پليس قرار گرفت. صاحب يك خانه نيمه ساز در تهرانپارس با كلانتري 144تهرانپارس تماس گرفت و گفت نگهبان ساختمانش مرتكب قتل شده و گريخته است. اين مرد گفت: نگهبان ساختمان نيمه‌كاره‌ام به نام نجيب كه افغاني است و تا چند روز قبل برايم كار مي‌كرد به‌طور ناگهاني و بدون اينكه حقوقش را دريافت كند ناپديد شده و دوستانش مي‌گويند او يك نفر را كشته است. اظهارات اين مرد كافي بود تا تحقيقات پليس در اين‌باره آغاز شود.

كارآگاهان با بررسي اين فرضيه كه اين مرد بعد از قتل جسد قرباني‌اش را در ساختمان نيمه كاره دفن كرده به بررسي طبقات اين ساختمان پرداختند. آنها در جريان تحقيقات خود پي‌بردند كف يكي از اتاق‌ها به تازگي مرمت شده و اين احتمال وجود دارد كه نجيب جسد را در آنجا دفن كرده باشد. به همين دليل كارگران آنجا را حفر كردند و وقتي خاك‌ها كنار زده شد با جسد زني جوان روبه‌رو شدند. در چنين شرايطي بازپرس شعبه دوم دادسراي امور جنايي تهران در جريان اين ماجرا قرار گرفت و به افسران اداره دهم پليس آگاهي دستور داد در اين‌باره تحقيق كنند.

با انتقال جسد اين زن به پزشكي‌قانوني بررسي‌ها براي شناسايي وي آغاز شد و همزمان كارآگاهان تلاش‌هاي‌شان را براي دستگيري متهم به قتل آغاز كردند. شواهد حاكي از آن بود كه جوان افغان بعد از ارتكاب قتل به سوي مرزهاي شرقي كشور در استان خراسان رضوي رفته تا به افغانستان فرار كند. در چنين شرايطي مشخصات دقيق وي در اختيار پليس آگاهي اين استان قرار گرفت و چند روز بعد آنان متهم را پيش از آنكه از مرز عبور كند دستگير كردند و او را براي انجام تحقيقات به تهران فرستادند. با آغاز بازجويي‌ها از نجيب 22ساله، او اتهامش را پذيرفت و به قتل زن جوان اقرار كرد. او گفت بعد از ارتكاب اين جنايت از ترس دستگير شدن قصد داشت به افغانستان فرار كند اما در نهايت دستگير شد.

سرهنگ آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ ضمن اعلام جزئيات اين پرونده گفت: هم‌اكنون متخصصان پزشكي قانوني به‌دنبال شناسايي هويت مقتول هستند و متهم نيز با صدور قرار بازداشت موقت در اختيار مأموران اداره دهم پليس آگاهي قرار دارد تا انگيزه‌اش درخصوص ارتكاب اين جنايت كشف شود. اين در حالي است كه احتمال مي‌رود سرقت، يكي از مهم‌ترين انگيزه‌هاي قاتل افغاني در قتل زن جوان باشد.

کد خبر 267769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha