همشهری آنلاین: نماینده ایزدی‌ها در مجلس عراق گفت: تروریست‌های داعش تاکنون۵۰۰ مرد ایزدی را اعدام کرده و ۵۰۰ زن نیز از این طایفه را به اسارت برده‌اند.

 هتک حرمت دختران عراقی توسط تروریست های داعش

به گزارش ایرنا، فیان دخیل روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در ساختمان پارلمان عراق افزود: 500 زن ایزدی (یزیدی) که توسط تروریست های داعش به اسارت برده شده اند هم اکنون در مکانی نزدیک به تلعفر نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: 170 ایزدی که 70 نفر از آن ها نیز کودک بودند طی روزهای گذشته به دلیل اوضاع بد انسانی جان خود را از دست داده اند.

به گفته دخیل، اوضاع امنیتی در استان نینوا در شمال عراق تاکنون منجر به آوارگی30 هزار خانوار از منطقه سنجار شده است.

نماینده ایزدی های عراق با تاکید بر اینکه فرقه ایزدی به دست داعش از بین خواهد رفت، گفت: حکومت مرکزی و اقلیم کردستان باید هر چه زودتر اختلافات را کنارگذاشته و برای نجات ایزدی ها همکاری کنند.

یزیدیان، ایزدی ها یا ایزدیان اقلیت مذهبی کردی هستند که در شمال عراق ،سوریه ،جنوب شرقی ترکیه و قفقاز زندگی می کنند. ایزدیان به زبان کردی با گویش کرمانجی صحبت می کنند. آیین شان، یزیدیه، شاخه ای از بهدینانیه ست؛که آمیزه ای از عقاید اسرارآمیز و ادیان پیش از اسلام و عقاید اسلامی ست. یهودیت، مسیحیت، نسطوری، مزدیسنا و تصوف بر آیین ایزدیان تاثیر گذاشته است

هتک حرمت دختران عراقی توسط تروریست های داعش

از سوي ديگر مرکز خبری شبکه اطلاع رسانی عراق (IMN) اعلام کرد: نیروهای داعش به بیش از 60 دختر باکره در منطقه الکرمه واقع در استان الانبار تجاوز کرده اند.

به گزارش ایرنا، یک فرمانده شورای بیداری (صحوات) در منطقه فاش ساخت نیروهای داعش تعدادی از اعضای خانواده های این دختران را به دلیل اقدام برای دفاع از شرف و ناموسشان به قتل رسانده اند.

ˈمحمود المرضˈ گفت که باندهای جنایتکار داعش از هنگام نفوذ به این منطقه به تعداد زیادی از دختران باکره تجاوز کرده اند.

قربانیان، بیشتر از ساکنان مناطق الصحییات ، الهیب و البو خنفر در استان الانبار هستند.

الکرمه شهری نسبتا بزرگ با جمعیتی حدود 260 هزار نفر در 15 کیلومتری شمال شرق فلوجه است.

از هنگام نفوذ داعش به شمال عراق و تصرف موصل، این گروه جنایات زیادی مرتکب شده است.

در دو روز گذشته شهر سنجار در شمال غرب موصل مورد هجوم این گروه قرار گرفت و هزاران عضو اقلیت ایزدی به کوهها آواره شدند. گزارش های دریافتی از این منطقه حاکی است که این گروه تاکنون تعداد زیادی از مردان ایزدی را اعدام کرده و زنان را نیز به اسارت برده است.

کد خبر 267970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha