چند روز پیش بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد که در بازی‌های آسیایی اینچئون کشتی بیش از هر ورزش دیگری باید مدال‌ کسب کند و بار کاروان به دوش آنها خواهد بود.

کشتی

اين مسئله اما با واكنش فدراسيون كشتي همراه بود، چه آنكه رضايي سخنگوي فدراسيون اين مسئله را رد كرد و از مشكلات فدراسيون كشتي سخن گفت. در اين ميان اما كيومرث هاشمي، رئيس كميته ملي المپيك از جلسه‌اي خبر داد كه ميان آنها با وزارت ورزش و جوانان و فدراسيون كشتي برگزار شده است. او در اين مورد مي‌گويد:

«چه بخواهيم و چه نخواهيم بار اصلي مدال‌آوري ما در بازي‌هاي آسيايي و المپيك بر عهده كشتي بوده است. در مورد 5دوره بازي‌هاي آسيايي بررسي انجام داديم و ديديم كاروان ايران 203مدال گرفته كه از اين تعداد 58مدال طلا بوده است. از اين تعداد 58طلا هم 23مدال فقط براي كشتي آزاد و فرنگي بوده است. با درنظر گرفتن تمام اين موارد لازم بود كه اين نشست برگزار شود و دغدغه‌ آنها را شناسايي كنيم.

هاشمي اما همچنان بر سر حرف خود در مورد سهم بالاي كشتي در بازي‌هاي آسيايي است و مي‌گويد: يكي از دغدغه‌هاي آنها فاصله كم مسابقات جهاني و بازي‌هاي آسيايي بود كه اين كار را سخت مي‌كند. ما دغدغه‌هاي آنها را شنيديم كه متأسفانه در برخي از اوزان نفرات دوم خوبي را در اختيار نداريم، اما به هر حال اين نشست خوب بود. قرار شد تا تصميمات فني را شوراي فني كشتي بگيرد و ما هم كارهاي حمايتي لازم را انجام دهيم. ان‌شاءالله در اين فضاي حمايتي از سوي كميته ملي المپيك و وزارتخانه بتوانيم شرايط را براي كسب مدال آنها فراهم‌تر كنيم.»بازي‌هاي آسيايي اينچئون در حالي برگزار مي‌شود كه در دوره گذشته ايران، با 20 مدال طلا ،به مقام چهارمي آسيا رسيد و در اين دوره نگراني هايي براي تكرار آن وجود دارد.

کد خبر 267996

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha