سه‌شنبه ۲۶ تیر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاسخ این سوال که آیا هری پاتر بالاخره زنده می‌ماند یا می‌میرد، در جعبه‌‌هایی مهر و موم شده، در محلی پنهانی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویتر از نیویورک شرکت "بارنز اند نوبل" بزرگترین توزیع‌کننده کتاب در جهان، تحویل دادن "هری پاتر و قدیسان مرگ" - هفتمین و آخرین کتاب در این رشته کتاب‌ها - را در انباری مخفی در شمال‌شرق آمریکا آغاز کرده است.

فروش این کتاب که با هاله‌ای از راز و پنهان‌کاری شدید احاطه شده، در سراسر جهان در حدود نیمه‌شب جمعه 20 جولای (29 تیر) آغاز خواهد شد.

شرکت بارنز اند نوبل که مراقب است تا شرایط  قرادادش با ناشر کتاب در آمریکا - شرکت اسکولاستیک - رعایت شود، به گزارشگران اجازه دیدن مرکز توزیع کتاب را داد، اما از آنها قول گرفت که محل آن را فاش نکنند.

مدیر اجرایی بارنز اند نوبل گفت: "در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته  ماموران امنیتی اطراف ساختمان پاس می‌دهند."

در انگلیس روزنامه ساندی تلگراف گزارش داد کامیون‌هایی که کتاب‌ها را از انبارها به فروشگاه‌ها حمل می‌کنند با سیستم‌های ردیابی ماهواره‌ای مجهز خواهد شد تا اطمینان حاصل شود در مسیرهای تعیین‌شده حرکت می‌کنند و کفه‌های بارگیری کتاب‌ها دارای  آژیرهای هشدار خواهند بود. تخمین زده می‌شود این عملیات برای ناشر کتاب در انگلیس - بلومبزی - 20 میلیون دلار خرج بردارد.

صدها جعبه سفید که حاوی کتاب‌ها برای خرده‌فروشی‌ها هستند، با عنوان کتاب به رنگ قرمز  و دستور اکید"پیش از 21 جولای 2007 باز نشود" مزین هستند.

مشتاقان کتاب ‌بی‌تاب دانستن سرنوشت هری جادوگر جوان هستند، چرا که جی‌کی‌رولینگ نویسنده کتاب سال قبل گفت که دست کم دو شخصیت این داستان در کتاب هفتم کشته خواهند شد و  یک شخصیت دیگر جان سالم به در خواهد برد.

بارنز اند نوبل انتظار دارد که تا رو زجمعه 1.5 میلیون نسخه کتاب را پیش‌فروش کند و شرکت رقیبش، آمازون تا دوشنبه 16 جولای (25 تیر) 1.3 میلیون پیش‌فروش را ثبت کرده است.

کد خبر 26821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز