همشهری آنلاین: رییس اداره فرهنگی، هنری و امور قرآنی سازمان زندان‌های کشور از حفظ قرآن توسط قریب ۱۱ هزار نفر از مددجویان زندان‌های کشور خبر داد و گفت: این مددجویان حافظ بین یک جزء تا کل قرآن کریم هستند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی در حاشیه رقابت‌های حفظ و قرائت قرآن منطقه یک کشور، از تشویق مددجویانی که در امور قرآنی اهتمام دارند خبر داد و گفت: برابر آیین‌نامه داخلی سازمان زندان‌ها، فعالیت‌های قرآنی در سوابق مددجویان تاثیر دارد و زندانیان واجد شرایط در صورت نداشتن شاکی خصوصی از مزایای این آیین‌نامه بهره‌مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در زندان‌ها داوطلبانه است، گفت: در زندان‌ها برای ارتقاي دانش قرآنی مددجویان، برنامه‌های آموزشی در بخش‌های روان و روخوانی، تجوید، تفسیر و ... کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

ربانی با اشاره به فعالیت 250 دارالقرآن و مراکز قرآنی در زندان‌های کشور گفت: این مراکز در زندان‌های بزرگ، گسترده‌تر و در زندان‌های کوچک، متناسب با فضای زندان به امور قرآنی می‌پردازند.

وی گفت: رقابت‌های حفظ و قرائت قرآن کریم در زندان‌های کشور امسال در چهار منطقه برگزار می‌شود که شروع آن از سمنان و در ادامه این رقابت‌ها در استان‌های مرکزی، همدان و کهکیلویه و بویر احمد به صورت منطقه‌ای است.

رییس اداره فرهنگی، هنری و امور قرآنی سازمان‌ زندان‌های کشور با اشاره به انجام فعالیت‌های گسترده فرهنگی در زندان‌های کشور، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نماز جماعت در تمام زندان‌ها از یک تا سه نوبت، توسعه فعالیت‌های کتابخوانی و برپایی آیین‌های مناسبتی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

کد خبر 268244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha