وزیر آموزش و پرورش تعدیل پرسنل آموزش و پرورش از یک میلیون به ۸۰۰هزار نفر را مهم‌ترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان دانست و از باز نشستگی پیش از موعد ۳۰‌هزار نفر خبرداد.

علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش با تأكيد بر اينكه جوانگرايي، تربيت نيرو و استفاده از توانمندي خانم‌ها در اولويت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: با عملي‌شدن سياست تعديل نيرو، حقوق معلمان 25درصد رشد مي‌كند. با اجراي برنامه افزايش ساعات كار معلمان از 24ساعت به 30ساعت و افزايش حقوق آنها به تناسب اين افزايش ساعت، از نيروهاي انساني كاسته و حقوق نيز افزايش مي‌يابد. وي كه در مراسم تقدير از خبرنگاران سخن مي‌گفت بار ديگر خواستار استفاده از ظرفيت خالي مدارس غيرانتفاعي شد و افزود: خريد خدمات آموزشي مي‌تواند بار مدارس دولتي را كاهش دهد و به‌زودي صندوق توسعه ملي وام‌هايي را در اختيار مؤسسان مدارس غيردولتي براي توسعه و تجهيز قرار خواهد داد. همچنين با بهره‌گيري از امكانات بخش خصوصي درمانگاه‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌هاي معلم، توانمندتر از گذشته در خدمت معلمان خواهيم بود.

فاني ضمن انتقاد از خبرنگاران گفت: دوستان فكر مي‌كنند ما در جيبمان پول نگه داشتيم و نمي‌خواهيم به مدارس بدهيم و مي‌پرسند سرانه مدارس چه شد. امروز بودجه آموزش و پرورش 20هزارو400 ميليارد تومان است كه قريب به 99درصد از آن صرف حقوق معلمان مي‌شود؛ اين موضوع به اين معني است كه كمتر از 2درصد يعني 420ميليارد تومان براي فعاليت‌هاي متعدد آموزش و پرورش مانند آموزشي، پرورشي و خدماتي وجود دارد. وزير آموزش و پرورش در مورد موضوع استخدام مربيان پيش‌دبستاني نيز چنين توضيح داد: يكسري افراد در مجلس مصوبه دادند كه مربيان پيش‌دبستاني در آزموني شركت كنند و طبق يك ماده قانوني، اولويت استخدامي دارند؛ اين در حالي است كه در دولت قبلي آن رديف‌هاي استخدام تمام‌شده كه حال برخي بي‌ضابطه و بدون آزمون بوده است. قرار بود آزمون استخدامي مربيان پيش‌دبستاني را 17مرداد برگزار كنيم اما رديف استخدام در اختيار آموزش و پرورش نيست و بايد معاون برنامه‌ريزي رئيس‌جمهور مجوز دهد. حالا بايد بنده در آموزش و پرورش جواب دهم كه چرا آزمون برگزار نمي‌شود.

کد خبر 268282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha