چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

مهرداد مشایخی: همیشه قرار بود کالسکه‌ای که حامل پول بانک مرکزی یا ارتش آمریکاست از یک دره عمیق بگذرد.

و ناگهان از بالای این دره صخره‌ای که دیده نمی‌شد چند تیر شلیک شود و چند نفر از بالای کالسکه به زمین بخورند و بقیه کالسکه پر پول را بگذارند برای کسانی که احتمالاً یا دزد بودند و یا چند نفر هفت‌تیر کش.

درست در این لحظه بود که سرو کله جان وین با دستمالی دور گردن پیدا می‌شد و با اعتماد به نفس خاصی از پس گرفتن پول‌ها سخن می‌گفت. همیشه هم در تمام این فیلم‌های وسترن جان وین آدم‌های شرور را ادب می‌کرد. اگرچه خود نیز گاهگاه از قانون آنان پیروی می‌کرد.

این ماجرای تکراری بسیاری از فیلم های وسترن است. فیلم‌هایی که مروج تاریخی ساختگی بود و ربطی به تاریخ واقعی آمریکا نداشت. در همین دره معروف که به دره گراند کانیون شهرت یافت فیلم های بسیاری با این مضمون ساخته شده است. دره‌ای عجیب که دیدن آن یادآور فیلم های وسترن است.اما این ماجرا تنها به فیلم‌های وسترن ختم نمی‌شود.

از آنجا که این دره برای بسیاری از مردم آمریکا یادآور خاطرات زیادی است و آنان را به یاد بازیگرانی چون جان وین، کرک داگلاس، گری کوپر و ... می‌اندازد، عده‌ای تصمیم گرفته‌اند تا زمینه‌ای را فراهم آورند که مردم آمریکا بتوانند این دره عجیب و هیولایی را ببیند. آنان برای این منظور پلی شیشه‌ای به شکل نعل اسب طراحی و بالای این دره عظیم و به یاد ماندنی نصب کرده‌اند. نام این پل را پل شیشه‌ای گراند کانیون گذاشته‌اند.

این پل از مارس 2004 تا مه 2005 مراحل مختلف ساخت را طی کرده و کرویدوری هوایی برای گردشگرانی است که برای دیدن دره گراند کانیون می‌آیند. برای ساخت این بنای عظیم که 71 اجزای  آن توسط هواپیمای بوئینگ 747 به محل مورد نظر حمل شد، طرحی منحصر به فرد پیش‌بینی شد. گردشگران برای دیدن دره کانیون که عمقی بیش از 600 متر دارد بر روی این بنای نعل اسبی قرار می‌گیرند در حالی که از شیشه‌ای که بر روی آن ایستاده‌اند می‌توانند دره و منظره آن را ببینند.

مسلماً دره گراند کانیون یادآور خاطرات بسیاری نه تنها برای آمریکائیان که بسیاری از مردم جهان است. کسانی که روزگاری از دیدن تصاویر فیلم‌های وسترن لذت می‌بردند. عجیب نیست اگر چند صباح دیگر گردشگران سراسر جهان برای دیدن این دره به آمریکا سفر کنند.

کد خبر 26837

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز