همشهری آنلاین: یک مقام علی رتبه سازمان ملل به رژیم صهیونیستی هشدار داد: در صورت پایان ندادن این رژیم به محاصره غزه به احتمال زیاد درگیری جدید شدیدی در نوار غزه رخ خواهد داد.

 هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی در باره محاصره غزه

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ˈفلسطین الیومˈ، جیمز رولی عالی ترین مقام سازمان ملل در امور بشر دوستانه در سرزمین های فلسطین گفت:در صورت پایان ندادن رژیم صهیونیستی به محاصره غزه ،همچنان احتمال زیادی برای شدت یافتن درگیری نظامی در نوار غزه وجود دارد.

این مقام سازمان ملل افزود: غزه امکانات وفرصت های زیادی دارد، مردم چگونگی کار را بلد هستند ،آموزش دیده اند و بازارهایی در خارج دارند هم در سرزمین های اشغالی وهم در کرانه باختری و باید محاصره پایان یابد تا غزه بتواند شکوفا شود.

گفتنی است، درخواست اصلی فلسطینیان پایان یافتن محاصره زمینی وهوایی نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی است که از سال 2006 بر این منطقه تحمیل شده است.

صهیونیست ها برای مذاکره به قاهره بازگشتند

هیات نمایندگی رژیم صهیونیستی به منظور مذاکره با میانجی گران مصری درباره راه های پایان دادن به جنگ یک ماهه در نوار غزه بامداد روز دوشنبه به قاهره بازگشتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های فرودگاه قاهره و نیز وزارت کشور مصر این خبر را اعلام کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با پیشنهاد اجرای آتش بس 72 ساعته به منظور ایجاد فرصتی برای ادامه گفت و گوهای مربوط به آتش بس پایدار در غزه موافقت کردند.

آتش بس 72 ساعته قبلی بامداد جمعه گذشته به پایان رسید. مقام های فلسطینی برقراری آتش بس بلندمدت را به رفع حصر غزه منوط می دانند.

از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تاریخ 8 ژوییه (18 تیرماه) تا کنون در حدود 2 هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند.

گروه های مقاومت فلسطینی نیز در واکنش به این حملات مواضع رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و دست کم 64 نظامی این رژیم را به هلاکت رساندند.

کد خبر 268500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha