همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با کانلی هان رئیس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در این جلسه که عابدین صالح رئیس قبلی دفتر منطقه‌ای یونسکو و دکتر قربانی مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی بین‌المللی نیز حضور داشتند، وزیر علوم از زحمات و خدمات عابدین صالح تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری کرد که جانشین وی نیز بتواند با همان علاقه‌مندی و پشتکار مباحث میراث فرهنگی و سایر مسائل مربوط به یونسکو را در ایران دنبال کند.

دکتر محمد مهدی زاهدی خطاب به رئیس جدید دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران گفت: ایران دارای تاریخ و تمدن پرافتخاری است؛ اما متأسفانه ثبت آثار تاریخی ایران در میراث فرهنگی جهان، به هشت مورد محدود می‌شود. شما باید با سفر به استان‌های مختلف کشور از نزدیک شاهد آثار تمدن و فرهنگ غنی ایران باشید و در این زمینه مسئولیت سنگینی به عهده دارید.

وی افزود: در ایران، غیر از جنبه‌های تاریخی، در صحنه‌های ادبیات، هنر و هنرهای دستی، حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد و تلاش شما باید شناساندن این مجموعه پرسابقه و پرافتخار به جهان باشد.

کانلی هان نیز از حضور در ایران اظهار خوشحالی کرد و گفت: سیاست های علمی هر کشور برای ما اهمیت زیادی دارد و ایران از نظر علمی دارای موقعیت خوبی است. وی تأکید کرد، میراث فرهنگی مهم‌ترین عامل پیونددهنده کشورها و تمدن‌هاست.

گفتنی است، کانلی هان دارای فوق لیسانس علم و تکنولوژی از دانشگاه پکن است و از سال 1989 مشاور بخش علوم یونسکو بوده و قبل از ایران در دفتر یونسکو در جاکارتا به عنوان «متخصص برنامه» فعالیت داشته است.

کد خبر 26866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز