مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فضانورد سازمان فضایی اروپا اخیرا یک کاوشگر به اندازه خودرو را از فضا به حرکت درآورده که می‌تواند در آینده فضانوردان را به خودروهای حاضر در جهان‌های بیگانه مرتبط کند.

فضانوردان موفق به هدایت یک کاوشگر زمینی از فضا شدند

به گزارش ایسنا، الکساندر گرست از ایستگاه فضایی بین‌المللی به هدایت کاوشگر "یوروبوت" (Eurobot) در مجموعه‌ای از مانورهای ظریف بر روی زمین پرداخت که همچنین نشانگر یک شبکه جدید فضایی بود.

در طول یک ارتباط زنده 90 دقیقه‌ای در روز هفتم اوت (17 مرداد)، گرست برای کار با یوروبوت از یک لپ‌تاپ کنترلگر در ایستگاه فضایی بین المللی با تکیه بر بازخورد ویدیو و داده برای انتقال فرمان‌ها از ارتفاع 400 کیلومتر استفاده کرد.

این ارتباط توسط شبکه جدیدی ارائه شد که فرمان‌ها را در زمان بروز اختلال در سیگنال‌ها و از بین رفتن خط مستقیم با زمین یا واحد سطح ذخیره کرده و آنها را پس از اتصال مجدد ارتباط، ارسال می‌کند.

در آینده، کنترل روباتها بر روی مریخ یا ماه نیازمند نوعی اینترنت فضایی برای ارسال و دریافت فرمان‌های از راه دور خواهد بود. چنین شبکه‌هایی همچنین باید تاخیر در سیگنالها را در فواصل زیاد تطبیق داده و امکان ارتباط فضانوردان و کاوشگرها در مریخ را با کنترلگرهای ماموریت در زمین در نظر بگیرند.

این نمایش دومین تجربه از مجموعه آزمایشات تحت پروژه Meteron محسوب می‌شود. اولین بار سونیتا ویلیامز از ناسا از یک نسخه ابتدایی شبکه برای هدایت کاوشگر مدل در مرکز عملیاتی ESOC سازمان فضایی اروپا در آلمان استفاده کرده بود.

کد خبر 268766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha