همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور لیبریا به خاطر تلفات بالای کارکنان بهداشتی در این کشور که با شیوع بیماری ابولا در این کشور مقابله کرده‌اند، از آنها عذرخواهی کرد.

به گزارش یاهونیوز الن جانسون سیرلیف که در گردهمایی صدها تن از کارکنان بخش بهداشت این کشور در سالن شهرداری مونرویا، پایتخت سخن می‌گفت، قول داد که ۱۸ میلیون دلار برای پیکار با ابولا اختصاص دهد که بخشی از آن به کارکنان بهداشتی برای بیمه و غرامت، برای خرید آمبولانس‌های بیشتر و افزایش شمار مراکز درمانی صرف خواهد باشد.

ابولا که تاکنون به مرگ بیش از ۱۱۰۰ نفر و ابتلای حدود ۲۰۰۰ نفر انجامیده است که عمدتا مربوط به سه کشور لیبریا، سیرالئون و گینه است.

این بیماری تلفات بسیاری در میان کارکنان بهداشتی ایجاد کرده است که به عنوان پاسخ‌دهندگان اولیه عمل کرده‌آند. تنها در لیبریا سه پزشک و ۳۲ نفر ار کارکنان پزشکی به علت ابولا درگذشته‌اند و ۴۱۳ مورد از مرگ و میر ناشی از آن این بیماری در این کشور رخ داده است.

گینه روز شنبه مرزهای خود را با سیرالئون و لیبریا بسته تا مانع گسترش همه‌گیری ابولا به این کشور شود. کشور دیگر این منطقه، زامبیا نیز ورود مسافران از کشورهای با همه‌گیری ابولا را محدود و مسافرت ساکنان زامبیا به این کشورها را نیز  ممنوع کرده است.

کد خبر 269157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha