وزیر مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس طرحی که در دولت مطرح شده، مقرر گردیده است که کارکنان و شاغلان دولتی که قصد دارند از تهران به شهرستان‌ها بروند در شهرستان‌ها به آنها زمین و مبالغی برای ساختن مسکن داده شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه هیات وزیران به هر یک از کارکنانی که در چارچوب این آیین‌نامه از تهران منتقل شوند، یک گروه تشویقی تعلق خواهد گرفت. افرادی مشمول این تسهیلات می‌شوند که حداقل 5 سال از سنوات خدمتی آنان باقی مانده باشد.

سعیدی‌کیا همچنین شروط چهارگانه واگذاری مسکن اجاره‌ای 99 ساله را اعلام کرد و گفت: کسانی که چهار شرط اصلی را داشته باشند، می‌توانند از زمین‌های 99 ساله که در اختیار تعاونی‌ها اعم از دولتی، فرهنگی و حتی تعاونی‌هایی که اعضا در محل خود تشکیل می‌دهند، استفاده کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی، تاهل یا سرپرست خانوار بودن، نداشتن خانه، استفاده نکردن از تسهیلات دولتی‌ و ساکن بودن در محلی که تقاضای مسکن دارند، را شروط لازم برای این کار خواند و گفت: اشخاصی که درخواست این زمین‌ها را برای ساخت و ساز دارند، می‌توانند با هماهنگ شدن با ادارات خود یا تعاونی‌هایی که در محله‌های خود تشکیل می‌دهند به ادارات تعاون مراجعه کنند و اسامی اعضا را بدهند که اگر چهار شرط را داشته باشند می‌توانند از زمین‌های 99 ساله استفاده کنند.

سعیدی‌کیا گفت: در واگذاری این زمین‌ها ابتدا تفاهم‌نامه‌ای بین طرفین امضاء می‌شود. وقتی آماده‌سازی زمین شکل گرفت قرارداد زمین به شکل اجاره‌ای منعقد می‌شود.

وی افزود: این زمین‌ها، زمین‌های اجاره‌ای هستند که در نهایت بعد از تایید و انجام تمامی مراحل، اجازه ساخت و ساز صادر خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی، همچنین درخصوص ساخت و ساز این زمین‌ها، گفت: ساخت باید توسط افراد متخصص انجام شود؛ افرادی که پروانه ساخت و ساز دارند.

سعیدی‌کیا درباره چگونگی واگذاری وام به این زمین‌ها، خاطرنشان کرد: در ابتدای امر به هر واحد مسکونی جهت آماده‌سازی زمین یک میلیون تومان وام داده می‌شود و بعد از آن نیز برای ساختن به ازای هر واحد 14 میلیون تومان به صاحب آن واحد مسکونی وام داده می‌شود.

وی در پایان گفت: پس از ساخت و ساز سه قرار داد (تحویل زمین اجاره‌ای به اعضا، امضای قرارداد یک میلیون و 14 میلیون تومانی با بانک‌ها و بازپرداخت پلکانی) با متقاضی بسته می‌شود.

کد خبر 26933

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز